Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

DESIGN PROCEDURES AND MATHEMATICAL MODELS IN THE BASIC DESIGN OF THE HIGH BLOCK COEFFICIENT SHIPS (CROSBI ID 345657)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Čudina, Predrag DESIGN PROCEDURES AND MATHEMATICAL MODELS IN THE BASIC DESIGN OF THE HIGH BLOCK COEFFICIENT SHIPS / Žanić, Vedran (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2006

Podaci o odgovornosti

Čudina, Predrag

Žanić, Vedran

engleski

DESIGN PROCEDURES AND MATHEMATICAL MODELS IN THE BASIC DESIGN OF THE HIGH BLOCK COEFFICIENT SHIPS

U radu se razvijaju projektne procedure i matematički modeli za osnivanje trgovačkih brodova pune forme. Posebna je pozornost posvećena dvama dominantnim skupinama ovakvih brodova: brodovima za prijevoz rasutih tereta i brodovima za prijevoz tekućih tereta (tankerima). Izložena projektna procedura je zajednička za obje skupine i može se primijeniti u postupku osnivanja broda različitim metodama: od najjednostavnijih metoda priručnim alatima do suvremenih složenih optimizacijskih metoda i postupaka. Izložena procedura uključuje ne samo mogućnost optimiranja osnovnih izmjera broda, već i komercijalnih efekata gradnje broda. Prezentirani matematički model osnivanja broda se osniva na dugugodišnjem projektantovom iskustvu. Iz preko 150 izvedenih projekata i preko 40 izgrađenih novogradnji u Brodogradilištu Brodosplit je selektiran veliki broj podataka o brodovima. Zasnovano na tim podacima su dane preporuke za projektiranje koje su prikazane slikama i dijagramima. Kao optimizacijska metoda je primijenjena metoda višeatributne sinteze projekta. Programska aplikacija predmetne metode je razvijena na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu. Projektnim atributima su pridružene pripadne neizrazite funkcije. Relativni odnosi značaja među pojedinim projektnim atributima su definirani matricom subjektivnih relativnih preferencija u skladu sa Saaty-evom metodom. Izloženi su i komentirani primjeri osnivanja dvaju brodova korištenjem opisane projektne metode i pripadnih matematičkih modela: broda za prijevoz rasutih tereta Capesize veličine i tankera za prijevoz naftnih derivata Handymax veličine. Rezultat prinijenjene optimizacijske procedure je određeni broj nedominiranih efikasnih rješenja. Odabir projektnog rješenja je projektantova odluka osnovana na njegovim subjektivnim preferencijama.

Design; optimisation; tanker; bulk carrier

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

120

09.10.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Brodogradnja