Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

O povijesti, značenju i terminu 'istarska ljestvica' (CROSBI ID 523521)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Bonifačić, Ruža O povijesti, značenju i terminu 'istarska ljestvica' // 31. susreti na dragom kamenu: Istra multimuzikalna ... iliti ljestvica koje nema Rakalj, Hrvatska, 25.11.2005-26.11.2005

Podaci o odgovornosti

Bonifačić, Ruža

hrvatski

O povijesti, značenju i terminu 'istarska ljestvica'

U referatu se analizira problematika "istarske ljestvice" oko koje se vodila intenzivna i zanimljiva rasprava unutar hrvatskih glazbenih krugova u prvoj polovici 20. stoljeća. U središtu rasprave bila je problematika tonskih odnosa vokalne glazbe Istre i Kvarnerskog primorja. Analizom radova iz tog razdoblja moguće je razlučiti dvije struje u tumačenju ove glazbe: jedna je polazila od dostignuća zapadnoeuropske glazbene teorije s početka 20. stoljeća, a druga se približavala tada još teorijski neosviještenim, no naslućivanim antropološkim odrednicama. Detaljnije se analizira teorijski rad Ivana Matetića Ronjgova, glavnog pokretača čitave rasprave. Autorica iznosti rezultate vlastitih istraživanja otoka Krka glede strukture tonskih odnosa ove glazbe, raspravlja o (ne)adekvatnosti termina "istarska ljestvica", te predlaže uvođenje termina "kanat" (za pjevanje), "tarankanje" (za vokalno oponašanje lokalne instrumentalne prakse) i "sop" (za svirku) istarsko-kvarnerske regije. The paper analyses the vigorous and interesting debate over the "Istrian scale" which was taking place within Croatian music circles in the first half of the 20th century. The discussions were focusing on tone relationships of the vocal music of Istria and the Kvarner region. The analysis of works from that period highlights two streams in the interpretation of this music: one based on the early 20th century West European musical theory and the other coming up to the anthropological approach, still not clearly formulated at the time, but nevertheless anticipated. The theoretical work of Ivan Matetić Ronjgov, the principal instigator of the whole discussion, is analysed in more detail. The authoress reports the results of her research on the island of Krk regarding the structure of tonal relationships of this music, discusses the (non)adequacy of the term "Istrian scale", and advocates the introduction of the terms "kanat" (for singing), "tarankanje" (for vocal imitation of local instrumental practice), and "sop" (for playing) of the Istrian-Kvarner region.

"istarska ljestvica"; Istra; Kvarnersko primorje; Ivan Matetić Ronjgov

nije evidentirano

engleski

On the history, meaning, and term 'Istrian Scale'

nije evidentirano

"Istrian Scale"; Istria; Kvarner region; Ivan Matetić Ronjgov

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

31. susreti na dragom kamenu: Istra multimuzikalna ... iliti ljestvica koje nema

predavanje

25.11.2005-26.11.2005

Rakalj, Hrvatska

Povezanost rada

Etnologija i antropologija, Znanost o umjetnosti