Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

The traditional and the New in the Realisms of Croatian Painting in the 1920s and 1930s (CROSBI ID 523505)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Reberski, Ivanka The traditional and the New in the Realisms of Croatian Painting in the 1920s and 1930s // Reinterpreting the Past: traditionalist artistic trends in Central and Eastern Europe of the 1020s and 1930s / Irena Kossowska (ur.). Varšava: Institute of Art, Polish Academy of Science, 2006. str. 28-29-x

Podaci o odgovornosti

Reberski, Ivanka

engleski

The traditional and the New in the Realisms of Croatian Painting in the 1920s and 1930s

Ovaj prikaz obuhvatit će raznoliko aspektirane tendencije realizama koje su prevladale 1920-ih i 1930-ih u hrvatskom slikarstvu. Okretanje neoklasičnim vrijednostima u poslijeratnoj i poisteksperionističkoj situaciji u domaćim realcijama podudarilo se sa istodobnim tendencijama &laquo ; Novih realizama&raquo ; , koji su kao jedna od dominanti u slikarstvu tog vremena široko prevladali europskim umjetničkim prostorom. U sažetom pregledu naznačit će se glavni aspekti &laquo ; novih realizama&raquo ; u Hrvatskoj od kojih su 20ih godina najzastupljenije tendencije magičnog i neoklasičnog usmjerenja, a od 1929. na sceni su dvije linije suprostavljene oko &laquo ; nacionalnog izraza&raquo ; : grupa &laquo ; Zemlja&raquo ; idološki angažirana na socijalnoj pragmatici, domaćoj tradicji i povijesnoj situaciji, te grupa &laquo ; Trojice&raquo ; koja je formuliranje nacionalnog izraza tražila u okvirima čistog slikarstva. Problematika &laquo ; tradicionalnog&raquo ; i &laquo ; novog&raquo ; unutar tog stilski definiranog i vrlo koherentnog razdoblja razmatrat će se nadalje na dva plana i to: odnos prema internacionalnom, europskom kontekstu i odnosu prema vlastitoj umjetničkoj tradiciji. Međurelacijska analiza odnosa hrvatskih slikara prema općim dominantnim pojavama obuhvatit će utjecaje i referentne repere koji su se pokazali najutjecajnijima, kao što su neoklasične tendencije mladog pariškog slikarstva, talijanska komponenta &laquo ; Valori plastici&raquo ; i konačno njemački utjecaji s &laquo ; Magičnim realizmom&raquo ; i verizmom &laquo ; Neue Sachlichkeita&raquo ; . Potvrdit će se da se hrvatsko slikarstvo nije razvijalo izvan europskog prostora i vremena. Drugi diskurs razmatrat će ove umjetničke tendencije unutar domaćeg sustava i evolutivnih procesa stilskog moderniteta kako bi se utvrdilo: što je u realističkim tendencijama tog razdoblja nastavak tradicije, a što je novo, po čemu se te stilski definirane manifestacije mogu imenovati &laquo ; novim&raquo ; realizmom ili realizmima. I napokon, što je u hrvatskim realizmima specifično i što ih prepoznatljivo identificira u odnosu na značajke stila i ikongrafsku motiviku. Ta dva aspekta – opći kontekst i domaća tradicija, definiraju značajke i važnost umjetničkih tendecija 20ih i 30ih godina u Hrvatskoj prema kojima, unutar hrvatskog umjetničkog korpusa to razdoblje zadobiva značaj ključnog poglavlja hrvatskog modernizma, a determiniranim posebnostima proširuje idiomatske aspekte realizama europskog slikarstva u toj međuratnoj epohi i integralno mu pripada.

Painting; Croatia; 1920s-1930s; realisms; magical realism; the group Earth

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

28-29-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Irena Kossowska

Varšava: Institute of Art, Polish Academy of Science

Podaci o skupu

Reinterpreting the Past: traditionalist artistic trends in Central Europe of the 1920s and 1930s

pozvano predavanje

01.01.2006-01.01.2006

Varšava, Poljska; Kraków, Poljska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti