Primjena umrežavanja u poslovanju malih hotela (CROSBI ID 345556)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Pivčević Smiljana
Pirjevec, Boris
Pirjevec, Boris
hrvatski
Primjena umrežavanja u poslovanju malih hotela
Uslijed sve veće konkurencije i pritisaka na uspješnost, suvremenim poduzećima kao nužnost opstanka nameće se kontinuirano iznalaženje novih načina konkurentske borbe. U tom kontekstu se posljednjih godina sve češće koristi i suradnja između poduzeća. Bilo da se koristi termin strateški savezi, umrežavanje ili kooperacija – zajedničko obilježje je da se radi o dobrovoljnoj suradnji i udruživanju resursa pravno neovisnih poduzeća u svrhu većeg stupnja ostvarenja ciljeva nego u slučaju samostalnog djelovanja. Turizam, najbrže rastuća industrija današnjice, također je poprište sve nemilorsrdnije konkurentske borbe. Dodatan pritisak čine otežavajuće okolnosti specifične za ovu djelatnost - sezonalnost, senzibilnost turističke potražnje na elemente van utjecaja turističkih subjekata te sve veća konkurencija među destinacijama. Osim toga, suvremeno turističko tržište izuzetno je turbulentno i promjenjivo zbog čega na važnosti dobija fleksibilnost poduzeća. Iz tog razlog većina se turističkih teoretičara i praktičara slaže da budućnost turizma čine mali, osobito obiteljski hoteli. Naime, u stanju su promptnije i efikasnije reagirati na tržišne promjene i njima se uspješnije prilagođavati te ponuditi visokokvalitetnu, diferenciranu i personaliziranu usluge prilagođenu zahtjevima svojih gostiju. Ipak, da bi navedene zahtjeve mogli ispuniti, mali hoteli moraju raspolagati kvalitenim resursima jer o njima direktno ovisi kvaliteta pruženih usluga, troškovna efikasnost te time i uspješnost u poslovanju. S obzirom da, kao mali igrači na tržištu, najčešće nisu u stanju realizirati sve navedene zahtijeve, nalaze se u znatno nepovoljnijem položaju od svojih « ; ; velikih» ; ; kolega. Stoga se umrežavanje, i to osobito u horizontalnom smjeru, nameće kao adekvatna strategija koja, putem zajedničkog nastupa omogućava ojačavanje snage « ; ; prema vani» ; ; uz zadržavanje neophodne samostalnosti i fleksibilnosti u individualnom poslovanju. Primjena navedene strategije među malim hotelima u inozemstvu već je učestala dok su njeni razmjeri u Hrvatskoj slabo poznati. Stoga je u okviru rada provedeno emprijsko istraživanje koje je imalo za cilj istražiti razmjere i karakteristike kooperacija u sektoru malih hotela Hrvatske.
Umrežavanje poduzeća; turizam; mali hoteli; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Tne networking concept in the business of small hotels
nije evidentirano
Networking; tourism; small hotels; Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
148
14.06.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb