Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 274937

Učiteljske procjene problematičnosti i učestalosti emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju kod učenika nižih razreda osnovne škole


Keresteš, Gordana
Učiteljske procjene problematičnosti i učestalosti emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju kod učenika nižih razreda osnovne škole // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (2006), 1; 3-15 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Učiteljske procjene problematičnosti i učestalosti emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju kod učenika nižih razreda osnovne škole
(Teachers' perceptions of emotional and behavioral difficulties of lower grades elementary school students)

Autori
Keresteš, Gordana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 42 (2006), 1; 3-15

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Emocionalne teškoće; teškoće u ponašanju; učenici; učiteljske procjene
(Emotional difficulties; behavioral disorders; students; teachers' perceptions)

Sažetak
Interakcija između učitelja i učenika kao i školski uspjeh učenika u velikoj mjeri ovise o učenikovom ponašanju u razredu i učiteljevoj percepciji problematičnosti različitih učeničkih ponašanja. U ovom radu ispitano je koliko problematičnima učitelji razredne nastave procjenjuju učeničke emocionalne teškoće i teškoće u ponašanju te ovise li njihove procjene o djetetovoj dobi. U istraživanju su sudjelovale 142 učiteljice i 7 učitelja razredne nastave iz 47 škola Krapinsko-zagorske županije, koji su procjenjivali problematičnost i učestalost tri skupine teškoća i poremećaja kod svojih učenika: emocionalnih, agresivnih i antisocijalnih te poremećaja pažnje i hiperaktivnosti. Ukupno su procjenama učitelja/ica obuhvaćena ponašanja 2620 učenica i učenika nižih razreda osnovne škole (1285 djevojčica te 1335 dječaka). Rezultati su pokazali da učitelji(ca)ma najveći problem u radu predstavljaju problemi pažnje i hiperaktivnost učenika, potom agresivnost i antisocijalna ponašanja, dok su im najmanji problem emocionalne teškoće učenika. Procjene problematičnosti nisu povezane s dobi djeteta, osim za teškoće pažnje i hiperaktivnost, koje su procijenjene manje problematičnima kod učenika 4. razreda u odnosu na učenike 1. razreda. Utvrđeno je također da su učiteljske procjene zastupljenosti teškoća i poremećaja kod djece mlađe školske dobi približno sukladne podacima o prevalenciji psihičkih poremećaja dobivenim epidemiološkim studijama. U raspravi rezultata istaknuta je važnost istraživanja učiteljske percepcije dječjih emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju te mogućnost korištenja procjena učitelja kao početnih mjera u procesu identifikacije učenika s teškoćama u razvoju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0130469

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Gordana Keresteš, (180331)

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • EMBASE
  • PsychInfo
  • Sociological Abstracts