Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osmanska vojska i politička ikonografija u XVII. i XVIII. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj (CROSBI ID 522952)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Cvetnić, Sanja Osmanska vojska i politička ikonografija u XVII. i XVIII. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj / Ottoman (Osmanli) army and the political iconography in the 17th and 18th century in continental Croatia // IV. Međunarodni turkološki simpozije jugoistočne Europe: sažeci priopćenja ; IV. International South-East Europe Turcology Symposium: abstracts / The Balcan Turcology Resaerch Center, Prizren (ur.). Zagreb: The Balcan Turcology Resaerch Center, Prizren ; Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet, Zagreb, 2006. str. 85-86-x

Podaci o odgovornosti

Cvetnić, Sanja

hrvatski

Osmanska vojska i politička ikonografija u XVII. i XVIII. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj

Ottoman (Osmanli) army and the political iconography in the 17th and 18th century in continental Croatia Visual representations of Ottomans (Osmanli) and their army in continental Croatia during the 17th and 18th century was clearly marked by the historical context, i.e. by ongoing wars and military conflicts. For example, Romans that were present at the Crucifixion were dressed as imaginary Ottoman soldiers ; pagan father of early Christian virgin martyr St Barbara was painted alike ; thirteen century saint Francis from Assisi was captured by Ottomans during his mission to Syria ... Soldiers of the Ottoman Empire entered to the painting and sculpture in dramaturgically impossible situations, and they were represented in a whole range of biblical and hagiographical narratives that did not belong to them. By demonizing contemporary military enemies through such negative iconographical stereotypes, visual arts in continental Croatia offered to artists, patrons and public a mighty tool of political propaganda. Unlike this artistic exorcism of proper fears, expectable on the changing border toward the powerful Empire, there are also different examples that prove the existence of the fascination by Ottomans, Islam, and the seductive culture that spread Europe in a wave known as Turkish fashion (French turquerie, Italian alla Turca, German Turkomanie). Osmanska vojska i politička ikonografija u XVII. i XVIII. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj Likovni prikazi Osmanlija i njihove vojske u kontinentalnoj Hrvatskoj tijekom XVII. i XVIII. stoljeća jasno su označeni povijesnim kontekstom: ratovima i sukobima. Na primjer, Rimljani prisutni kod Raspeća obučeni su kao zamišljeni osmanski vojnici ; slično je naslikan poganski otac ranokršćanske djevice mučenice sv. Barbare ; trinaestostoljetnoga sveca Franju Asiškoga tijekom misionarskoga pohoda u Siriju zarobili su Osmanlije ... Vojnici Osmanskoga carstva ušli su u slikarstvo i skulpturu kroz dramaturški nemoguće situacije, i bili su predstavljeni kroz različite biblijske i hagiografske naracije koje im nisu pripadale. Demonizirajući onovremene vojne neprijatelje takvim negativnim ikonografskim stereotipima, likovne umjetnosti u kontinentalnoj Hrvatskoj pružile su umjetnicima, naručiteljima i publici moćno sredstvo političke propagande. Za razliku od umjetničkoga egzorcizma vlastitih strahova, očekivanoga na promjenjivoj granicu prema moćnom Carstvu, postoje i suprotni primjeri koji potvrđuju fascinaciju Osmanlijama, islamom, i zavodljivom kulturom koja se raširila Europom u valu poznatom kao turska moda (francuski turquerie, talijanski alla Turca, njemački Turkomanie).

Ikonografija; XVII.-XVIII. st.; Osmanlije; Hrvatska; slikarstvo

Skup je odgođen, a Zbornik sažetaka radova je tiskan na vrijeme.

engleski

Ottoman (Osmanli) army and the political iconography in the 17th and 18th century in continental Croatia

Ottoman (Osmanli) army and the political iconography in the 17th and 18th century in continental Croatia Visual representations of Ottomans (Osmanli) and their army in continental Croatia during the 17th and 18th century was clearly marked by the historical context, i.e. by ongoing wars and military conflicts. For example, Romans that were present at the Crucifixion were dressed as imaginary Ottoman soldiers ; pagan father of early Christian virgin martyr St Barbara was painted alike ; thirteen century saint Francis from Assisi was captured by Ottomans during his mission to Syria ... Soldiers of the Ottoman Empire entered to the painting and sculpture in dramaturgically impossible situations, and they were represented in a whole range of biblical and hagiographical narratives that did not belong to them. By demonizing contemporary military enemies through such negative iconographical stereotypes, visual arts in continental Croatia offered to artists, patrons and public a mighty tool of political propaganda. Unlike this artistic exorcism of proper fears, expectable on the changing border toward the powerful Empire, there are also different examples that prove the existence of the fascination by Ottomans, Islam, and the seductive culture that spread Europe in a wave known as Turkish fashion (French turquerie, Italian alla Turca, German Turkomanie). Osmanska vojska i politička ikonografija u XVII. i XVIII. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj Likovni prikazi Osmanlija i njihove vojske u kontinentalnoj Hrvatskoj tijekom XVII. i XVIII. stoljeća jasno su označeni povijesnim kontekstom: ratovima i sukobima. Na primjer, Rimljani prisutni kod Raspeća obučeni su kao zamišljeni osmanski vojnici ; slično je naslikan poganski otac ranokršćanske djevice mučenice sv. Barbare ; trinaestostoljetnoga sveca Franju Asiškoga tijekom misionarskoga pohoda u Siriju zarobili su Osmanlije ... Vojnici Osmanskoga carstva ušli su u slikarstvo i skulpturu kroz dramaturški nemoguće situacije, i bili su predstavljeni kroz različite biblijske i hagiografske naracije koje im nisu pripadale. Demonizirajući onovremene vojne neprijatelje takvim negativnim ikonografskim stereotipima, likovne umjetnosti u kontinentalnoj Hrvatskoj pružile su umjetnicima, naručiteljima i publici moćno sredstvo političke propagande. Za razliku od umjetničkoga egzorcizma vlastitih strahova, očekivanoga na promjenjivoj granicu prema moćnom Carstvu, postoje i suprotni primjeri koji potvrđuju fascinaciju Osmanlijama, islamom, i zavodljivom kulturom koja se raširila Europom u valu poznatom kao turska moda (francuski turquerie, talijanski alla Turca, njemački Turkomanie).

Iconography; 17th-18th century; Osmanli; Croatia; slikarstvo

Skup je odgođen, a Zbornik sažetaka radova je tiskan na vrijeme.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

85-86-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

The Balcan Turcology Resaerch Center, Prizren

Zagreb: The Balcan Turcology Resaerch Center, Prizren ; Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet, Zagreb

Podaci o skupu

IV. Međunarodni turkološki simpozije jugoistočne Europe ; IV. International South-East Europe Turcology Symposium

predavanje

25.10.2006-29.10.2006

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti