Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ljubav prema nacionalnom kao pasija (CROSBI ID 522393)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Markešić, Ivan Ljubav prema nacionalnom kao pasija // Pasionska baština 2004., Muka kao nepresušno nadahnuće kulture - Vukovar kao paradigma muke, Zbornik radova 4. međunarodnoga znanstvenog simpozija / Jozo Čikeš (ur.). Zagreb: Udruga Pasionska baština, Zagreb, 2005. str. 257-269-x

Podaci o odgovornosti

Markešić, Ivan

hrvatski

Ljubav prema nacionalnom kao pasija

Autor je idući u ovom radu od Niklasa Luhmanna, Ivana Pavla II. i preko njegovih posjeta RH i BiH pa sve do bosanskih franjevaca i njihove aktivne umiješanosti u gotovo sva zbivanja u BiH, želio pokazati kako ljubav prema nacionalnom i religijskom ne mora ni u kojem slučaju biti nešto opasno, nazadno i rušilačko, već neprestani poticatelj prijelaza iz razdoblja potpunoga nečinjenja u razdoblje pune stvaralačke poduzetnosti, usprkos svim nevoljama. Na temelju shvaćanja pasije kao aktivno-stvaralačke ljubavi koju nalazimo kako kod Pape Ivana Pavla II. u njegovu odnosu ne samo prema hrvatskomu, već i prema drugim narodima i vjerozakonima, tako i kod bosanskih franjevaca tijekom cijele njihove povijesti (i u njihovim ulogama vojnih kapelana u ratu u BiH od 1992. do 1995.), može se u odnosu na Vukovar i njegovu patnju i ljubav koja je iz te patnje proizlazila, postaviti sljedeće pitanje: je li istinsko darivanje Vukovara, koje je bilo potpuno altruistično, koje nije očekivalo ništa zauzvrat, nagrađeno našom ljubavlju kojima je to darivanje omogućilo da jesmo danas u državi o kojoj su stoljetne generacije hrvatskoga naroda mogle samo sanjati i priželjkivati? Odnosno: je li bezuvjetna ljubav i proživljena patnja koju je grad Vukovar sa svojim braniteljima tijekom srpske agresije iskazao prema cijeloj Hrvatskoj, vraćena istom mjerom, ili je na djelu bijeg od dobrote, od razumijevanja? Nije li, ipak, u ovom slučaju, na djelu bijeg Hrvatske (bolje rečeno: hrvatske vlasti) od osjećaja zadovoljstva i sreće koju joj je donijela ljubav i proživljena patnja branitelja i stanovnika Vukovara? Uz to, ljubav je i medij kako osobne tako i neosobne komunikacije, ona je simbolički kod pomoću kojega je moguće iskazati vlastite stavove prema temeljnim vrijednostima. U tom je smislu izgovaranje riječi Vukovar predstavljalo ne samo u vrijeme opsade, nego i kasnije, onaj posebni način govora u Hrvatskoj, onu posebna semantika ljubavi, onaj simbolički kod, pomoću kojega se moglo i može uspostaviti komunikaciju. U takvom bi razumijevanju značenja i važenja Vukovara, u razumijevanju značenja i važenja njegove stvaralačke aktivne patnje tijekom velikosrpske okupacije, u razdoblju mirne reintegracije, a danas možda najviše, bilo potrebno ispitati vlastitu savjest u pogledu naše osobne, pojedinačne odgovornosti za neuzvraćenu ljubav onoj ljubavi koja je prerasla u pasiju i kojom nam je omogućeno stjecanje i posjedovanje slobode i slobodne države Hrvatske.

ljubav; nacija; pasija

nije evidentirano

engleski

Love to national as passion

nije evidentirano

love; nation; passion

nije evidentirano

Podaci o prilogu

257-269-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pasionska baština 2004., Muka kao nepresušno nadahnuće kulture - Vukovar kao paradigma muke, Zbornik radova 4. međunarodnoga znanstvenog simpozija

Jozo Čikeš

Zagreb: Udruga Pasionska baština, Zagreb

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Sociologija