Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Socijalne vještine i vještine učenja djece predškolske dobi (CROSBI ID 345308)

Ocjenski rad | diplomski rad

Stankijević, Kristina Socijalne vještine i vještine učenja djece predškolske dobi / Brajša-Žganec, Andreja (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2006

Podaci o odgovornosti

Stankijević, Kristina

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Socijalne vještine i vještine učenja djece predškolske dobi

Dosadašnja istraživanja potvrđuju pozitivnu povezanost socijalnih vještina i vještina učenja te nekih sociodemografskih varijabli na navedene vještine, ali su provedena na uzorku američke populacije djece te ih ne možemo uopćavati na svu djecu predškolske dobi. Stoga smo u ovom radu ispitali odnos vještina učenja, socijalnih vještina, socijalnih problema, problema mišljenja i problema s pažnjom te utjecaj sociodemografskih varijabli na navedene konstrukte na uzorku djece iz Hrvatske. Isto tako ipitali smo utjecaj nekih posebnih programa rada u vrtiću na navedene konstrukte. U istraživanju je sudjelovalo 494 djeteta iz pet vrtića na području tri grada iz sjeverozapadne Hrvatske (Zagreb, Varaždin, Čakovec). Vrtići su bili podijeljeni u dvije skupne na osnovu svog programa. Jednu skupinu činili su vrtići koji su sudionici akcijskog istraživanja, a drugu kontrolna skupina vrtića. Za potrebe istraživanja konstrirana je skala socijalnih vještina, te je sa engleskog jezika prevedena Skala predškolskih vještina učenja od McDermotta. Prema dobivenim rezultatima djevojčice i starija djeca imaju pozitivnije vještine učenja i socijalne vještine te manje socijalnih problema, problema mišljenja i problema s pažnjom od dječaka i mlađe djece. Broj braće i sestara utječe i na vještine učenja i na socijalne vještine pri čemu djeca sa više braće i/ili sestara pokazuju bolje vještine. Obrazovanje majke pokazalo se statistički značajnim prediktorom socijalnih vještina, ali ne i vještina učenja, dok se obrazovanje oca nije pokazalo statistički značajnim prediktorom ni socijalnih vještina ni vještina učenja. Nadalje, potvrđeno je da djeca koja pohađaju vrtiće u akcijskom istraživanju imaju pozitivnije socijalne vještine i vještine učenja te manje socijalnih problema, problema mišljenja i problema s pažnjom od djece iz kontrolne skupine vrtića.

socijalne vještine; vještine učenja; predškolska djeca

nije evidentirano

engleski

Socal skills and learning skills in preschool children

nije evidentirano

social skills; learning skills; preschool children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

77

03.07.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija