Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj i evaluacija u zajednici utemeljene prevencije i rehabilitacije: Prevencijska znanost i studij invaliditeta (CROSBI ID 759064)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Bašić, Josipa Razvoj i evaluacija u zajednici utemeljene prevencije i rehabilitacije: Prevencijska znanost i studij invaliditeta // Program poslijediplomskog doktorskog studija. 2006.

Podaci o odgovornosti

Bašić, Josipa

hrvatski

Razvoj i evaluacija u zajednici utemeljene prevencije i rehabilitacije: Prevencijska znanost i studij invaliditeta

Poslijediplomski doktorski studij u polju edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti postavljen unutar projekta doktorskog studija (Program Nacionalne zaklade za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj Republike Hrvatske - Potpora reformi visokog obrazovanja – Uspostavljanje programa III. ciklusa) „ Razvoj i evaluacija u zajednici utemeljene prevencije i rehabilitacije“ ili u novo predloženom nazivu „ Prevencijska znanost i studij invaliditeta“ temelji se na suvremenim znanstvenim spoznajama promocije zdravlja, prevencije mentalnih i ponašajnih poremećaja, prevencije kriminaliteta i drugih rizičnih ponašanja djece i mladih te na multidisciplinarnom pristupu invaliditetu i promjenjenom poimanju invaliditeta. U Hrvatskoj postoji više strategija ili programa djelovanja u prostoru osoba s invaliditetom i/ili programa djelovanja za djecu, pa i za one koji su u riziku za razvoj poremećaja u ponašanju ili ispoljavaju različite oblike rizičnih ponašanja. Istovremeno je još uvijek ograničeno znanje temeljem kojeg Vlada može razvijati suvremenu politiku prema prevenciji ponašajnih i mentalnih poremećaja djece i mladih i posebno osoba s invaliditetom. Bez sustavnog razvoja teorije i prakse te skupine znanstvenika i stručnjaka koji će znati provesti primjenjena, longitudinalna i druga istraživanja i razvijati teoriju, bit će i nadalje ograničeni kapaciteti Hrvatske za provedbu suvremene obrazovne, zdravstvene, socijalne i drugih politika usmjerenih dobrobiti građana Republike Hrvatske. Riječ je o interdisciplinarnom doktorskom studiju koji će se provoditi u suradnji domaćih i inozemnih profesora i znanstvenika (sveučilišta iz Europe, SAD-a i Kanade). Ta suradnja odnositi će se ne samo na nastavu nego i na istraživačke projekte koji postoje ili su u tijeku pripreme, jer doktorski studiji mogu se realizirati samo uz mogućnosti direktnog uključivanja u znanstveno-istraživačku djelatnost doktoranada. Nositelj studija je Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu u suradnji s mnogim domaćim i inozemnim sveučilištima, centrima, institutima i zavodima u kojima su zaposleni izabrani profesori i znanstvenici. Na taj način interdisciplinarnost studija očituje se u sljedećim znanstvenim područjima: društvene znanosti, biomedicinu i zdravstvo, humanističke znanosti te interdisciplinarno znanstveno područje (prema čl. 5. Pravilnika o znanstvenim i umjetničkim područjima, poljima i granama, NN br. 123/03.). Na studij se stoga mogu prijaviti kandidati (koji prolaze klasifikacijski postupak) s diplomama navedenih znanstvenih područja. Poslijediplomski doktorski studij Prevencijska znanost i studij inavliditeta programski je organiziran u dva smjera: (1) Prevencija mentalnih i ponašajnih poremećaja i promocija mentalnog zdravlja i (2) Studij invaliditeta. U odnosu na predmetne module studij je organiziran kroz tri skupine modula: granski modul prevencijska znanost (PZ), granski modul studij invaliditeta (SI) te modul metodoloških i statističkih predmeta koji su uglavnom zajednički predmeti. Studij se odvija i na hrvatskom i na engleskom jeziku (samo za određene kolegije). U izvođenju studija na oba smjera sudjeluje oko 40 nastavnika, od toga 10 suradnika iz inozemstva. Za znanstveno istraživački rad predviđeno je ukupno 13 znanstveno-istraživačkih projekata (ot toga 5 projekata s inozemnih sveučilišta). Studij se organizira za redovite studente (full-time studij) i izvanredne studente (part-time studij) te u organiziranoj nastavi traje ukupno 3 godine i iznosi 180 ECTS-a. Od toga 60 ECTS-a skuplja se u organiziranoj nastavi, a 120 ECTS-a u znanstveno-istraživačkom radu. Praćenje i unapređivanje kvaliteta doktorskog programa bit će provođeno na više razina: (1) na razini izvedbe doktorskog programa /evaluacija studenata i nastavnika/ ; (2) na razini realizacije ciljeva doktorskog programa (learning outcomes) - stjecanja znanja i vještina, ovladavanje tehnikama i metodama znanstvenog rada, relevantnost vještina potrebnih za zapošljavanje u akademskim i neakademskim institucijama, nakon zapošljavanja i sl. ; (3) na razini evaluacije institucijskih mehanizama za unaprjeđenje kvalitete doktorskog programa /samoevaluacijski postupci, evaluacijski postupci, anketiranje studenata, istraživanje uspješnosti provođenja programa, indikatori uspješnosti/. Ovim doktorskim studijem želi se osposobiti znanstvenike koji će, osim na akademskim institucijama kao budući nastavnici i znanstvenici, i na razinama državne i lokalnih vlasti (županijske i lokalnih zajednica), istraživati, razvijati i implementirati specifične strategije i to tako da mogu: (1) znanstveno pratiti i opisati probleme i potrebe djece, mladih i osoba s posebnim potrebama i poremećajima u ponašanju (epidemiološke studije kojih do sada u našoj zemlji nismo imali ni radili) ; (2) znanstveno opisati i pratiti pojave i probleme kroz višegodišnja istraživanja (longitudinalne studije, izuzetno rijetke u našoj zemlji, bolje reći nemamo ih) ; (3) istraživati invaliditet u njegovoj punoj kompleksnosti i razvijati službe podrške kojima se promovira puna participacija osoba s invaliditetom, njihovo samoodređenje i jednakost u društvu, (4) znanstveno evaluirati i stalno osuvremenjivati postojeće oblike prevencijskih intervencija (evaluacijske studije i studije isplativosti...također nisu prisutne u našoj znanosti ni praksi...) ; (5) znanstveno elaborirati i implementirati sveobuhvatne strategije promocije zdravlja i kvalitete življenja djece, mladih i odraslih osoba (sveobuhvatne strategije univerzalne prevencije) ; (6) znanstveno elaborirati i implementirati sveobuhvatne strategije primarne prevencije i ranih intervencija u području mentalnih i ponašajnih poremećaja djece i mladih ; (7) znanstveno elaborirati i implementirati sveobuhvatne strategije podrške osobama s invaliditetom.

posljediplomski doktorski studij; prevencijska znanost; studij invaliditeta

nije evidentirano

engleski

Development and Evaluation in the Community with Supported Prevention and Rehabilitation: Prevention Sciences and Disability Studies

nije evidentirano

doctoral study; prevention science; disability studies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Program poslijediplomskog doktorskog studija

2006.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija