Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 270132

Povezanost samopoštovanja, zadovoljstva životom, socijalnih vještina i stresa sa kompetentnošću odgajatelja


Glavina, Ivana
Povezanost samopoštovanja, zadovoljstva životom, socijalnih vještina i stresa sa kompetentnošću odgajatelja 2006., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb


Naslov
Povezanost samopoštovanja, zadovoljstva životom, socijalnih vještina i stresa sa kompetentnošću odgajatelja
(The relationship between self-esteem, social skills, life satisfaction, stress and teachers / educators competences)

Autori
Glavina, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
21.06.

Godina
2006

Stranica
69

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
Samopoštovanje; zadovoljstvo životom; socijalne vještine; stres; kompetntnost odgajatelja
(Self-esteem; social skills; life satisfaction; stress; teachers / educators competences)

Sažetak
Ovim istraživanje ispitana je povezanost kompetentnosti odnosno nekompetentnosti odgajatelja sa njihovim samopoštovanjem, zadovoljstvom životom, socijalnim vještinama i doživljenim životnim stresom. Također, ispitana su i deskriptivna obilježja prethodno navedenih konstrukata i utjecaj dobi odgajateljica kao i interakcijski utjecaj samopoštovanja i stresa na kompetentnost odgajateljica. U istraživanju su sudjelovale 164 odgajateljice iz sjeverozapane Hrvatske. Najmlađa ispitanica imala je 23 godine a najstarija 62. Primijenjeni su slijedeći instrumenti: Skala samopoštovanja (Rosenberg, 1965), Skala nekompetentnosti (Bezinović, 1988), Skala zadovoljstva životom (Diener i Diener, 1985), Inventar socijalnih vještina (Riggio, 1986), Skala stresnih životnih događaja (konstruirana za potrebe ovog istraživanja) te Marlowe-Crowne skala socijalne poželjnosti (Crowne i Marlowe, 1960). Dobiveni rezultati pokazuju da samopoštovanje i socijalne vještine statistički značajno objašnjavaju varijancu nekompetentnosti odgajateljica, pri čemu je samopoštovanje značajniji prediktor. Zadovoljstvo životom i stres odgajateljica nisu se pokazali kao značajni prediktori njihove nekompetentnosti. Analiza deskriptivnih podataka pokazuje da je samopoštovanje odgajateljica prilično visoko, a zadovoljstvo životom nešto niže. Odgajateljice su nesigurne u procjeni svojih socijalnih vještina te procjenjuju da posjeduju osrednje dobre socijale vještine, a doživjele su malo stresnih životnih događaja. Uz to odgajateljice su se procijenile visoko kompetentnima, odnosno nisko nekompetentnim. Pokazalo se da dob odgajateljica utječe statistički značajno na njihovo zadovoljstvo životom, socijalne vještine i stres, pri čemu su odgajateljice mlađe odrasle dobi zadovoljnije životom i imaju bolje soijalne vještine od odgajateljica srednje odrasle dobi a odgajateljice srednje odrasle dobi su doživjele više stresa od mlađih odgajateljica. Ispitivanje interakcijskog učinka stresa i samopoštovanja na kompetentnost pokazalo je da stres ipak utječe na kompetentnost odgajateljica. Dobivena je statistički značajna interakcija stresa i samopoštovanja na kompetentnost odgajateljica. Kompetentnost odgajateljica najniža u slučaju malog stresa i niskog samopoštovanja a najviša u slučaju malog stresa i visokog samopoštovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0194102

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb