Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Povezanost samopoštovanja, zadovoljstva životom, socijalnih vještina i stresa sa kompetentnošću odgajatelja (CROSBI ID 345293)

Ocjenski rad | diplomski rad

Glavina, Ivana Povezanost samopoštovanja, zadovoljstva životom, socijalnih vještina i stresa sa kompetentnošću odgajatelja / Brajša-Žganec, Andreja (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2006

Podaci o odgovornosti

Glavina, Ivana

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Povezanost samopoštovanja, zadovoljstva životom, socijalnih vještina i stresa sa kompetentnošću odgajatelja

Ovim istraživanje ispitana je povezanost kompetentnosti odnosno nekompetentnosti odgajatelja sa njihovim samopoštovanjem, zadovoljstvom životom, socijalnim vještinama i doživljenim životnim stresom. Također, ispitana su i deskriptivna obilježja prethodno navedenih konstrukata i utjecaj dobi odgajateljica kao i interakcijski utjecaj samopoštovanja i stresa na kompetentnost odgajateljica. U istraživanju su sudjelovale 164 odgajateljice iz sjeverozapane Hrvatske. Najmlađa ispitanica imala je 23 godine a najstarija 62. Primijenjeni su slijedeći instrumenti: Skala samopoštovanja (Rosenberg, 1965), Skala nekompetentnosti (Bezinović, 1988), Skala zadovoljstva životom (Diener i Diener, 1985), Inventar socijalnih vještina (Riggio, 1986), Skala stresnih životnih događaja (konstruirana za potrebe ovog istraživanja) te Marlowe-Crowne skala socijalne poželjnosti (Crowne i Marlowe, 1960). Dobiveni rezultati pokazuju da samopoštovanje i socijalne vještine statistički značajno objašnjavaju varijancu nekompetentnosti odgajateljica, pri čemu je samopoštovanje značajniji prediktor. Zadovoljstvo životom i stres odgajateljica nisu se pokazali kao značajni prediktori njihove nekompetentnosti. Analiza deskriptivnih podataka pokazuje da je samopoštovanje odgajateljica prilično visoko, a zadovoljstvo životom nešto niže. Odgajateljice su nesigurne u procjeni svojih socijalnih vještina te procjenjuju da posjeduju osrednje dobre socijale vještine, a doživjele su malo stresnih životnih događaja. Uz to odgajateljice su se procijenile visoko kompetentnima, odnosno nisko nekompetentnim. Pokazalo se da dob odgajateljica utječe statistički značajno na njihovo zadovoljstvo životom, socijalne vještine i stres, pri čemu su odgajateljice mlađe odrasle dobi zadovoljnije životom i imaju bolje soijalne vještine od odgajateljica srednje odrasle dobi a odgajateljice srednje odrasle dobi su doživjele više stresa od mlađih odgajateljica. Ispitivanje interakcijskog učinka stresa i samopoštovanja na kompetentnost pokazalo je da stres ipak utječe na kompetentnost odgajateljica. Dobivena je statistički značajna interakcija stresa i samopoštovanja na kompetentnost odgajateljica. Kompetentnost odgajateljica najniža u slučaju malog stresa i niskog samopoštovanja a najviša u slučaju malog stresa i visokog samopoštovanja.

samopoštovanje; zadovoljstvo životom; socijalne vještine; stres; kompetntnost odgajatelja

nije evidentirano

engleski

The relationship between self-esteem, social skills, life satisfaction, stress and teachers / educators competences

nije evidentirano

self-esteem; social skills; life satisfaction; stress; teachers / educators competences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

69

21.06.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija