Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 269877

Žene menadžeri u hrvatskom hotelijerstvu


Galičić, Vlado; Ivanović, Zoran
Žene menadžeri u hrvatskom hotelijerstvu // Tourism and hospitality management, 12 (2006), 1; 79-88 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Žene menadžeri u hrvatskom hotelijerstvu
(Women managers in the croatian hospitality industry)

Autori
Galičić, Vlado ; Ivanović, Zoran

Izvornik
Tourism and hospitality management (1330-7533) 12 (2006), 1; 79-88

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Hotelska industrija ; žena ; menadžment
(Hospitality industry ; female ; management)

Sažetak
U menadžmentu u hotelskoj industriji apsolutno dominiraju muškarci, iako su tijekom zadnjeg desetljeća žene učinile značajan napredak u pribavljanju odgovornih pozicija u hotelskim poduzećima. Žene menadžeri koriste drugačije stilove vodstva nego muškarci. Žene promatraju vodstvo kao mijenjanje osobnog interesa sljedbenika, u brigu za cijelo poduzeće uporabom vještine ophođenja s ljudima i osobnih karakteristika za motiviranje podređenih. Ovaj stil interaktivnog vodstva uključuje podjelu informacija i moći, inspiriranje sudjelovanja i davanje ljudima na znanje da su važni. Nasuprot ovome, muškarci su skloniji promatrati vodstvo kao niz transakcija s podređenima, a za motiviranje podređenih mnogo češće koriste kontrolu resursa i autoritet svog položaja. Analizirajući prednosti ženskog načina rukovođenja, moderna znanost je ustanovila da žene vode manje autokratski od muškaraca i imaju više senzibiliteta za važnost i korištenje ljudskih potencijala te su sklonije timskom radu. Žena menadžer sve više postaje svjesna svojeg položaja u društvu, svojih mogućnosti i kvaliteta, a time traži i odgovarajuća priznanja. Još nije postigla ravnopravan status, dijelom zbog predrasuda, a dijelom zbog objektivnih prepreka. Novija istraživanja o stilovima u menadžmentu posebno ističu one karakteristike koje su većinom ženske i smatraju se bitnim za novi oblik menadžmenta 21. stoljeća i koji se naziva "ženski menadžment". On je nasuprot tzv. "muškom menadžmentu" kojeg karakterizira dominacija, agresivnost, zapostavljanje osjećaja i teza da cilj opravdava sredstvo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0116005

Ustanove
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija

Časopis indeksira:


  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • ECONLIT AND JOURNAL OF ECONOMIC LITERATURE
  • CAB INTERNATIONAL
  • C.I.R.E.T.