Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 269617

Kako procjenjujemo vlastitu inteligenciju?: Povezanost stvarne inteligencije, procijenjene inteligencije i potrebe za spoznajom.


Vranić, Andrea; Tonković, Mirjana
Kako procjenjujemo vlastitu inteligenciju?: Povezanost stvarne inteligencije, procijenjene inteligencije i potrebe za spoznajom. // 17. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja. / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofksi fakultet Zagreb, Hrvatsko psihološko društvo, 2005. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Kako procjenjujemo vlastitu inteligenciju?: Povezanost stvarne inteligencije, procijenjene inteligencije i potrebe za spoznajom.
(How do we estimate our own intelligence?: The Relation between Actual Intelligence, Self-estimated Intelligence and Need for Cognition.)

Autori
Vranić, Andrea ; Tonković, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
17. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja. / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofksi fakultet Zagreb, Hrvatsko psihološko društvo, 2005

Skup
17. psihologijski skup Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.-17. 12. 2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Samoprocjene inteligencije; potreba za spoznajom
(Self-estimated IQ; Need for Cognition)

Sažetak
Istraživanja procjene vlastite inteligencije gotovo univerzalno pokazuju da muškarci daju više procjene svoje inteligencije od žena. Osim toga, neovisno o spolu ispitanici procjenjuju inteligenciju svojih očeva višom od inteligencije njihovih majki. Istraživanja povezanosti samoprocijenjene i « stvarne» , tj. izmjerene, inteligencije upućuju na njihovu nisku do umjerenu povezanost pri čemu se najjasniji rezultati odnose na povezanost procijenjene i stvarne spacijalne inteligencije. Među istraživanim mjerama samoprocjene pokazuje se da Potreba za spoznajom ima pozitivnu povezanost s mjerama inteligencije. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos samoprocijenjene i izmjerene inteligencije na uzorku hrvatskih srednjoškolaca te utvrditi njihovu povezanost s rezultatom na skali Potrebe za spoznajom uz pretpostavku da će samoprocijenjena inteligencija biti više povezana s potrebom za spoznajom, nego s izmjerenom inteligencijom. Uz to, provjerili smo hipotezu o razlici u procjeni inteligencije između muških i ženskih sudionika te procjeni inteligencije njihovih majki i očeva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0130425

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb