Utjecaj pojave influence ptica na konzumaciju peradarskih proizvoda (CROSBI ID 127119)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Gajčević, Zlata ; Škrtić, Zoran ; Kralik, Gordana
hrvatski
Utjecaj pojave influence ptica na konzumaciju peradarskih proizvoda
U Republici Hrvatskoj rado se konzumira peradsko meso, 19, 03 kg po stanovniku godišnje. Osim značajne potrošnje mesa peradi, važno je napomenuti i potrošnju jaja, koja je tijekom 2004. godine iznosila 8, 15 kg po stanovniku. Uvažavajući te podatke, kao i činjenicu da se u nas pojavio virus H5N1, napravljeno je istraživanje o utjecaju pojave ptičje influence na konzumaciju peradskih proizvoda. Istraživanje je provedeno na 200 ispitanika u kontinentalnom djelu naše zemlje, gdje je na domaćoj peradi izoliran virus H5N1. U provedenoj anketi potrošači se najčešće odlučuju na konzumaciju mesa tovnih pilića (70, 51%), zatim mesa pura (23, 93%), pataka (3, 85%) i mesa gusaka (1, 71%). Većina ispitanika informaciju o pojavi ptičje influence saznala je putem elektronskih (67%) i tiskanih medija (27, 5%), dok je jedan manji dio istu informaciju doznao usmenom predajom (5, 5%). Na pitanje o načinu prenošenja virusa H5N1 sa životinja na ljude, ispitanici su odgovorili da se virus prenosi kontaktom s peradi (58, 59%), ali da nema straha od pojave pandemije, odnosno prenošenja virusa među ljudima (92%). Čak 87% ispitanika smatra da su veterinarske službe učinile sve potrebne mjere da se širenje virusa ptičje gripe zaustavi. Upravo je to razlog da većina njih nije smanjila potrošnju peradskih proizvoda (mesa 89, 5% i jaja 86%), nakon saznanja o pojavi ptičje influence u nas. Veliki broj ispitanika, 97, 5% izjasnio se da ne doživljava bojazan od zaraze ptičje gripe te da će i u buduće konzumirati peradske proizvode.
influenca ptica ; peradski proizvodi ; potrošači ; konzumacija
nije evidentirano
engleski
Impact of bird influenza occurrence on consumption of poultry products
nije evidentirano
Avian influenza ; poultry products ; consumers ; consumption
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48 (3)
2006.
143-148
objavljeno
0023-4850