Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 268277

Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu


Kalebić Maglica, Barbara
Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu // Psihologijske teme, 15 (2006), 1; 7-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 268277 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu
(Age and gender differences in the coping with school stress at adolescents)

Autori
Kalebić Maglica, Barbara

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 15 (2006), 1; 7-24

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
adolescencija; suočavanje; spol; dob; stres vezan uz školu
(adolescence; coping; gender; age; school related stress)

Sažetak
U razdoblju adolescencije se mladi susreću s mnogobrojnim promjenama u različitim sferama svog života i stoga je za njih važno efiksno se suočiti sa stresom. Mnoge situacije i socijalni odnosi vezani uz školu mogu biti izvori stresa za adolescente: ispitivanje znanja, neuspjeh na ispitu, preveliki zahtjevi učitelja i sukobi s njima. Cilj je ovog istraživanja ispitati spolne i dobne razlike u strategijama suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu te provjeriti koje to situacije u školskom okruženju predstavljaju izvor stresa. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici su se trebali dosjetiti najstresnije situacije koja im se dogodila u posljednjih mjesec dana i potom procijeniti kako su se suočili s tom situacijom. Istraživanje pruža spoznaju o tome kako se strategije suočavanja razvijaju s dobi te postoje li spolne razlike u pojedinim načinima suočavanja sa stresom vezanim uz školu. Odnosno, rezultati istraživanja pokazuju da postoji glavni efekt spola i dobi na emocijama usmjereno suočavanje te glavni efekt dobi na suočavanje izbjegavanjem. Djevojke u većoj mjeri koriste emocijama usmjereno suočavanje, kao i učenici sedmih razreda osnovne i prvih razreda srednje škole. Mlađi adolescenti u većoj mjeri koriste suočavanje izbjegavanjem. Situacije koje predstavljaju izvor stresa su: dobivanje nedovoljne ocjene, sukobi s kolegama iz razreda, nastavnicima i roditeljima, nepravedno ocjenjivanje itd.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009027

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Barbara Kalebić Maglica (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Kalebić Maglica, Barbara
Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu // Psihologijske teme, 15 (2006), 1; 7-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Kalebić Maglica, B. (2006) Spolne i dobne razlike adolescenata u suočavanju sa stresom vezanim uz školu. Psihologijske teme, 15 (1), 7-24.
@article{article, author = {Kalebi\'{c} Maglica, B.}, year = {2006}, pages = {7-24}, keywords = {adolescence, coping, gender, age, school related stress}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {Age and gender differences in the coping with school stress at adolescents}, keyword = {adolescence, coping, gender, age, school related stress} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font