Prilog empirijskoj validaciji objektivnog testa emocionalne inteligencije (CROSBI ID 345177)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Marjanović, Iva
Buško, Vesna
hrvatski
Prilog empirijskoj validaciji objektivnog testa emocionalne inteligencije
Ovim istraživanjem nastojali smo ispitati neke metrijske karakteristike nekoliko objektivnih mjera emocionalne inteligencije. Primijenjeni testovi razvijeni su u okviru modela emocionalne inteligencije kao skupa mentalnih sposobnosti (Mayer i Salovey, 1997) te su namijenjeni procjeni sposobnosti razumijevanja i upravljanja emocijama. U istraživanju je obuhvaćen prigodan uzorak od 286 studenata Filozofskog fakulteta i Fakulteta strojarstva i brodogradnje. Očekivanja o povezanosti rezultata u Testu razumijevanja emocionalnih promjena, Testu upravljanja vlastitim emocijama i Testu upravljanja tuđim emocijama s mjerama opće inteligencije nisu potvrđena. Jedino je Test analize emocija kojim se ispituje sposobnost razumijevanja složenih emocija bio očekivano nisko, ali značajno povezan s mjerom općih kognitivnih sposobnosti. Povezanost rezultata u Testu razumijevanja emocionalnih promjena i Testovima upravljanja emocijama s jedne te Testa analize emocija s druge strane u skladu su s očekivanjima i govore u prilog konvergentnoj valjanosti korištenih testova. Utvrđena je povezanost rezultata na Upitniku privrženosti prema partneru s rezultatima na testovima emocionalne inteligencije pri čemu su se sposobnosti razumijevanja emocionalne inteligencije pokazale boljim prediktorom anksioznosti kao dimenzije privrženosti, dok su sposobnosti upravljanja emocijama više povezane s dimenzijom izbjegavanja. Rezultati hijerarhijske regresijske analize za kriterij zadovoljstva životom upućuju na kriterijsku valjanost testova emocionalne inteligencije pri čemu se sposobnost upravljanja vlastitim emocijama pokazala slabim, ali značajnim prediktorom zadovoljstva životom.
emocionalna inteligencija; valjanost; privrženost; zadovoljstvo životom
nije evidentirano
engleski
Contribution to empirical validation of an objective emotional intelligence test
nije evidentirano
emotional intelligence; validity; attachment; life satisfaction
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
30.01.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb