Neke karakteristike ispitivanja i procjenjivanja znanja u visokoškolskoj nastavi (CROSBI ID 345174)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šeparović, Nikolina
Ljubotina, Damir
hrvatski
Neke karakteristike ispitivanja i procjenjivanja znanja u visokoškolskoj nastavi
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi neke karakteristike ispitivanja i ocjenjivanja znanja u visokoškolskoj nastavi. Provedena su dva zasebna istraživanja. Prvim smo željeli opisati nacionalne ljestvice ocjena razliitih država te ispitati definiranost ocjena s tih ljestvica. Za potrebu tog istraživanja poslan je anketni upitnik s dva ciljana pitanja putem elektronike pošte na elektronske adrese u 61 državi. Potpuno ispunjen upitnik se vratio iz 26 razliitih država, dok su ostale ljestvice ocjena preuzete s web adrese UNESCO-ve baze podataka svjetskih sveuilišta. Drugim istraživanjem smo željeli ispitati studentsku percepciju ispitivanja i ocjenjivanja znanja na zagrebakim fakultetima. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku (N=513) studenata 3. i 4. godine s 32 fakulteta Sveuilišta u Zagrebu. Ispitane su neke karakteristike ispita koje su studenti do sada polagali, procjene utjecaja irelevantnih faktora na ocjenu, zadovoljstvo ispitivanjem znanja na svom studiju te željene promjene na podruju ispitivanja i ocjenjivanja znanja. Rezultati prvog istraživanja su pokazali veliku raznolikost nacionalnih ljestvica ocjena te nepostojanje definiranih kriterija za pridjeljivanje pojedinih ocjena na ispitu iskazanom znanju. Drugim istraživanjem se pokazalo da pri procjenjivanju osobitosti dosadašnjih ispita, 57% ispitanih studenata procjenjuje da su ukljuivali integraciju znanja, njih 76% da su ispiti obuhvaali cjelokupno gradivo te njih 32% da su sadržavala pitanja izvan ispitne literature. Prema mišljenju 43% ispitanika, ocjene iz kolegija predstavljaju i odraz njihovog rada tijekom nastave. Da ocjena nije objektivna mjera njihovog stvarnog znanja smatra 43, 5% studenata, pri emu najvei utjecaj pripisuju srei, a najmanji svojoj vjerskoj pripadnosti. 34, 5% ispitanika je nezadovoljno nainom ispitivanja i ocjenjivanja znanja pri emu najvei broj njih smatra poželjnim promjene vezane za ispitne rokove i bolje definiranje ispitnog sadržaja.
visokoškolska nastava; ljestvica ocjena; kriterij ocjenjivanja; iskustva
nije evidentirano
engleski
Certain features of examining and evaluating knowledge in higher education
nije evidentirano
higher education; grading scale; grading criteria; students’ experiences
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
04.07.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb