Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Znanje i kurikulum (CROSBI ID 33120)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Domazet, Mladen Znanje i kurikulum // Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive / Baranović, Branislava (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2006. str. 45-86-x

Podaci o odgovornosti

Domazet, Mladen

hrvatski

Znanje i kurikulum

U ovome tekstu daje se interdisciplinarni pregled definicije i karakteristika znanja prema analizama izabranih autora iz područja filozofije, sociologije, informacijskih znanosti, kognitivne znanosti i ponajprije, obrazovnih znanosti, te se, gdje je to moguće, povlače posljedice po teoriju kurikuluma i ciljeve obrazovanja općenito. Pri tome se oslanja na Ryleovu podjelu na propozicionalno (eng. know what) i proceduralno znanje (eng. know how). Govorit će se o utjecaju ta dva tipa na proizvodnju, transfer i usvajanje korpusa znanja, kao i o različitim posljedicama njihovog međusobnog odnosa na kurikulum. Rasprava je strukturirana kroz četiri Brunerova obrazovna modela. Prvi se usredotočuje na prijenos proceduralnih znanja (uz Ryelovo obrazloženje te kategorije znanja), drugi na prijenos propozicionalnih. Uz drugi se daje i kratka povijest problematike analize propozicionalnog znanja te pregled dinamike znanstvenog znanja u XX. st. Treći model bavi se organizacijom spomenutih tipova znanja u kurikulum od kasnog modernizma (Hirst) do konstruktivističkih kurikuluma (Doll). Iznosi se i kritika društvenih utjecaja na konstrukciju korpusa znanja i njihov izbor za kurikulum. Konačno se, kroz četvrti Brunerov model, zagovara prihvaćanje nedostatka apsolutne sigurnosti objektivnih znanja, bez pristanka na radikalni relativizam koji zahtjeva ukidanje školovanje općenito.

znanje, kurikulum, relativizam, fragmentacija znanja

nije evidentirano

engleski

Knowledge and the Curriculum

nije evidentirano

knowledge, curriculum, relativism, fragmentation of knowledge

nije evidentirano

Podaci o prilogu

45-86-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive

Baranović, Branislava

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

2006.

953-6218-28-3

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Filozofija