Znanje i kurikulum (CROSBI ID 33120)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Domazet, Mladen
hrvatski
Znanje i kurikulum
U ovome tekstu daje se interdisciplinarni pregled definicije i karakteristika znanja prema analizama izabranih autora iz područja filozofije, sociologije, informacijskih znanosti, kognitivne znanosti i ponajprije, obrazovnih znanosti, te se, gdje je to moguće, povlače posljedice po teoriju kurikuluma i ciljeve obrazovanja općenito. Pri tome se oslanja na Ryleovu podjelu na propozicionalno (eng. know what) i proceduralno znanje (eng. know how). Govorit će se o utjecaju ta dva tipa na proizvodnju, transfer i usvajanje korpusa znanja, kao i o različitim posljedicama njihovog međusobnog odnosa na kurikulum. Rasprava je strukturirana kroz četiri Brunerova obrazovna modela. Prvi se usredotočuje na prijenos proceduralnih znanja (uz Ryelovo obrazloženje te kategorije znanja), drugi na prijenos propozicionalnih. Uz drugi se daje i kratka povijest problematike analize propozicionalnog znanja te pregled dinamike znanstvenog znanja u XX. st. Treći model bavi se organizacijom spomenutih tipova znanja u kurikulum od kasnog modernizma (Hirst) do konstruktivističkih kurikuluma (Doll). Iznosi se i kritika društvenih utjecaja na konstrukciju korpusa znanja i njihov izbor za kurikulum. Konačno se, kroz četvrti Brunerov model, zagovara prihvaćanje nedostatka apsolutne sigurnosti objektivnih znanja, bez pristanka na radikalni relativizam koji zahtjeva ukidanje školovanje općenito.
znanje, kurikulum, relativizam, fragmentacija znanja
nije evidentirano
engleski
Knowledge and the Curriculum
nije evidentirano
knowledge, curriculum, relativism, fragmentation of knowledge
nije evidentirano
Podaci o prilogu
45-86-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive
Baranović, Branislava
Zagreb: Institut za društvena istraživanja
2006.
953-6218-28-3