Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba emocijama i problemu usmjerenog suočavanja s akademskim stresom kod srednjoškolaca (CROSBI ID 521252)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Orlić, P. ; Brdar, I. Usporedba emocijama i problemu usmjerenog suočavanja s akademskim stresom kod srednjoškolaca // XV. Dani psihologije, sažeci radova / Ćubela-Adrić, V. ; Penezić, Z. ; Proroković, A. et al. (ur.). Zagreb: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2006. str. 107-x

Podaci o odgovornosti

Orlić, P. ; Brdar, I.

hrvatski

Usporedba emocijama i problemu usmjerenog suočavanja s akademskim stresom kod srednjoškolaca

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos strategija suočavanja s akademskim stresom sa spolom, dobi, karakteristikama ličnosti (samopoštovanje i anksioznost), kognitivnom procjenom stresnosti zbog dobivanja loše ocjene, roditeljskim nadzorom, podrškom i zajedničkim odlučivanjem te usporediti učenike različitih škola u ovim obilježjima. 270 učenika srednjih škola odgovorilo je na upitnike Strategije suočavanja sa neuspjehom u školi, Roditeljski nadzor, Roditeljska podrška i zajedničko odlučivanje, skale samopoštovanja i anksioznosti te procijenilo stresnost situacije (dobivanje loše ocjene). Faktorskom analizom upitnika Strategije suočavanja s neuspjehom u školi dobivena su dva faktora višeg reda: emocijama usmjereno suočavanje i problemu usmjereno suočavanje. Primijenjena je hijerarhijska regresijska analiza, kojom se željelo utvrditi koje od ispitanih varijabli predstavljaju značajne prediktore suočavanja s akademskim stresom. U prvom koraku kao prediktori su uvršteni demografski podaci (spol i dob), u drugom karakteristike ličnosti (samopoštovanje i anksioznost), u trećem kognitivna procjena stresnosti zbog dobivanja loše ocjene i u četvrtom roditeljski nadzor, podrška i zajedničko odlučivanje. Kod emocijama usmjerenog suočavanja ukupno je objašnjeno 36% varijance, pri čemu su se kao pojedinačno značajni prediktori pokazali samopoštovanje i anksioznost. Kod problemu usmjerenog suočavanja ukupno je objašnjeno 37% varijance, pri čemu su se kao pojedinačno značajni prediktori pokazali spol, procjena stresnosti zbog dobivanja loše ocjene i podrška majke. Jednosmjernom analizom varijance uspoređeni su učenici različitih škola u navedenim obilježjima. Ustanovljeno je da učenici gimnazije dobivanje loše ocjene procjenjuju značajno stresnijim, da imaju značajno bolji školski uspjeh te da ih majke značajno više nadziru od učenika strukovnih škola.

suočavanje s akademskim stresom

nije evidentirano

engleski

Comparison of adolescemts' emotion and problem oriented coping with academic stress

nije evidentirano

coping with academic stress

nije evidentirano

Podaci o prilogu

107-x.

2006.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XV. Dani psihologije, sažeci radova

Ćubela-Adrić, V. ; Penezić, Z. ; Proroković, A. ; Vulić-Prtorić, A.

Zagreb: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

XV. Dani psihologije

predavanje

25.05.2006-27.05.2006

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija