Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti (CROSBI ID 126330)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Galić, Zvonimir ; Jerneić, Željko Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti // Suvremena psihologija, 9 (2006), 2; 155-170

Podaci o odgovornosti

Galić, Zvonimir ; Jerneić, Željko

hrvatski

Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti

Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti temeljne postavke Paulhusovog modela koji razdvaja socijalno poželjno odgovaranje na &laquo ; ; nesvjesno&raquo ; ; samozavaravanje i &laquo ; ; svjesno&raquo ; ; upravljanje dojmovima. Istraživanjem su ispitani nezavisni uzorci ispitanika u tri motivacijske situacije: selekcijskoj (N=602), anonimnoj/iskrenoj (N=370) i situaciji s uputom induciranim iskrivljavanjem (N=267). U sve tri situacije korišten je isti instrumentarij: IPIP-100 za mjerenje 5 velikih dimenzija ličnosti te skale socijalne poželjnosti namijenjene mjerenju samozavaravanja i upravljanja dojmovima. Rezultati istraživanja su pokazali da se upravljanje dojmovima, ali i samozavaravanje povećavaju u funkciji motivacije za stvaranjem pozitivne samoprezentacije. Vezano uz ličnost, dvije dimenzije socijalno poželjnog odgovaranja pokazuju različit obrazac povezanosti s dimenzijama pet faktorskog modela. Dobiveni rezultati opovrgavaju originalni Paulhusov model potvrđujući njegove nove konceptualizacije.

socijalna poželjnost; samozavaravanje; upravljanje dojmovima; pet-faktorski model ličnosti; motivacijski kontekst

nije evidentirano

engleski

Socially desirable responding in different motivational contexts: A test of Paulhus' model of social desirability

nije evidentirano

social desirability; self-deception; impression management; 5-factor model of personality; motivational context

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (2)

2006.

155-170

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija