Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

DMO elektronički bilten o novostima u svjetskom turizmu www.frontlinecommunication.co.uk/dmoworld/ (CROSBI ID 126206)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Hendija, Zvjezdana DMO elektronički bilten o novostima u svjetskom turizmu www.frontlinecommunication.co.uk/dmoworld/ // Turizam, 54 (2006), 2; 203-205.-x

Podaci o odgovornosti

Hendija, Zvjezdana

hrvatski

DMO elektronički bilten o novostima u svjetskom turizmu www.frontlinecommunication.co.uk/dmoworld/

Internetska adresa navedena u naslovu ovog pregleda odnosi se na elektroničko izdanje biltena DMO World, u kojem su ukratko interpretirane najnovije vijesti o turizmu u svijetu uz dodatnu mogućnost i znatno detaljnijeg informiranja preko mnoštva poveznica na više od pedesetak raznih web-adresa. Bilten je namijenjen menadžerima i ostalim turističkim stručnjacima, novinarima, znanstvenicima te studentima turizma i potpuno je besplatan. Osnovna prednost biltena jest njegova kratkoća, informativnost i preglednost jer sažeto pruža raznovrsne zanimljive vijesti o turizmu diljem svijeta. Kratkoća se ogleda u tome što se može pročitati za samo nekoliko minuta, a u otisnutoj verziji nije duži od šest kartica teksta (formata A4). Osim što se iz biltena mogu na brzinu saznati najnovije vijesti u turizmu, DMO World također nudi mogućnost izravnoga elektroničkog povezivanja s više od pedesetak web-adresa te i mnogo detaljnije informiranje o svim analiziranim temama (rezultatima istraživanja, raznim dokumentima u turizmu i sl.), ali i organizacijama te kongresima i konferencijama posvećenim turizmu, a što je posebno označeno (neke riječi ili dijelovi teksta su podvučeni i podebljani). Njegovi autori dolaze iz relativno mlade britanske konzultantske tvrtke za turistički menadžment TEAM, Tourism Enterprise and Management, koji su, i sami suočeni s problemom dobivanja pravih informacija u turizmu, posebno onih na razini destinacije, još prije nekoliko godina odlučili osnovati svojevrsnu "javnu elektroničku zajednicu" (electronic community for the public) i objaviti poseban elektronički bilten namijenjen menadžerima zaduženim za upravljanje turizmom u turističkim destinacijama, a kojim bi ujedno promovirali svoju tvrtku. Zato se u nazivu tog biltena koristi kratica DMO, koja se odnosi na organizaciju za destinacijski menadžment (tj. destination management organisation) jer je on od samih početaka bio namijenjen samo toj čitalačkoj publici, premda je ubrzo postao zanimljiv i široj javnosti. Prvi broj DMO elektroničkog biltena o novostima u svjetskom turizmu objavljen je u prosincu 2004. godine, nakon čega je nastavio redovito izlaziti šest puta godišnje i do sada je objavljeno ukupno deset brojeva. Do svakog od njih može se jednostavno pristupiti preko poveznice s web-adrese koja je navedena u naslovu ovoga kratkog prikaza. Bilten sadrži najnovije vijesti o turizmu diljem svijeta i rezultate nekih najzanimljivijih tržišnih istraživanja u turizmu. Osim toga, navode se i dobri primjeri iz prakse, mišljenja turističkih stručnjaka o određenim aktualnim temama u turizmu, a najavljuju se i važni kongresi posvećeni turizmu međunarodnoga karaktera. Dakako, budući da je riječ o kratkom informativnom pregledu, ne pruža sve informacije o turizmu, već samo one koje su prema mišljenju njegovih autora, najvažnije. Svaki broj sadrži sljedeće glavne rubrike: glavni članci (key articles), istraživanja i izvještaji (research and reports), važniji datumu u kalendaru (dates for your diary) u kojima se najavljuju zbivanja i konferencije u turizmu, zatim praćenje turističkih destinacija s izgrađenim tržišnim markama (destination brand watch), a katkad i posebne vijesti (special features). Aktualnost tema kojima se bavi bilten DMO World vidi se iz činjenice da se u njemu spominju gotovo sve važnije međunarodne i nacionalne turističke organizacije u svijetu, pa se primjerice tu spominje Svjetska turistička organizacija (UNWTO, UN World Tourism Organization), Svjetski savjet za turizam i putovanja (WTTC, World Travel and Tourism Council), Azijsko-pacifičko turističko udruženje (PATA, Pacific Asian Tourism Organisation), Europska turistička komisija (ETC, European Travel Commission), Europsko udruženje turoperatora (ETOA, European Tour Operators' Association), Britansko udruženje turoperatora (ABTA, Association of British Travel Agents) i sl. Od nacionalnih turističkih organizacija spominjane su Malezijska nacionalna turistička organizacija (Malaysian Tourist Board), britanska (VisitBritain), australska (Tourism Australia), kanadska (Canadian Tourism Commission) i druge. Internetske adrese tih organizacija i svih ostalih koje se spominju u tekstu, elektronički su povezne s biltenom DMO World. U ovom kratkom pregledu nije moguće opisati sve teme kojima se do sada bavio DMO World bilten, pa će se u nastavku, tek ilustracije radi, spomenuti neke, najnovije, a ujedno i najzanimljivije. U desetom broju DMO elektroničkog biltena o novostima u svjetskom turizmu, koji je objavljen u ožujku ove godine, u okviru rubrike Glavni članci donosi se vijest o prognozi turističkih kretanja za 2006. godinu, koju su na zahtjev Svjetskog savjeta za turizam i putovanja (WTTC) izradili Oksfordski stručnjaci za prognoze (Oxford Economic Forecasting). Prema tom istraživanju i ove godine bi se trebao nastaviti dinamičan rast turizma u svijetu po stopi od 4, 2 posto prosječno godišnje, a turistička potrošnja na putovanja i turizam trebala bi do konca godine dosegnuti 6, 5 tisuća bilijuna USD. WTTC također procjenjuje kako bi se u turizmu ove godine trebalo otvoriti 12, 5 milijuna novih radnih mjesta, pa bi na kraju godine ukupna zaposlenost na poslovima izravno i neizravno povezanim s turizmom trebala dosegnuti 234 milijuna. Optimističan stav prema očekivanim turističkim kretanjima u 2006. godini izražavaju i stručnjaci Europskog udruženja turoperatora (ETOA). Većina europskih turoperatora (95 posto) smatra kako će ove godine ostvariti bolji, barem 10 posto uspješniji rezultat negoli prethodne godine, prema istraživanju koje je ETOA provela među svojim članovima. U okviru rubrike praćenje turističkih destinacija s izgrađenim tržišnim markama prikazan je sadržaj s nove web-adrese koju je Svjetska turistička organizacija izradila u suradnji s drugim turističkim organizacijama i na kojoj se može saznati o mogućim elementima za vrednovanje uspješnosti web-stranica kojim se na internetu predstavljaju turističke destinacije. Povezivanje turističke ponude svih europskih destinacija u okviru jedinstvenog portala također je važna vijest o kojoj je pisano u tom broju biltena. Projekt je financirala Europska turistička komisija (ETC), koja je zaslužna za tu ideju i konačnu realizaciju nakon napornoga trogodišnjeg rada. Tim portalom napokon je stvoreno jedinstveno europsko promotivno turističko tržište i svaka europska turistička destinacija je jednoobrazno prikazana na prekomorskim tržištima. Važniji datumi u kalendaru također su zanimljivi jer donose obavijesti o već održanim, ali i najave za buduće konferencije posvećene turizmu. U desetom broju su spomenute 55. godišnja konferencija PATA-e (u Pattayi na Tajlandu), 8. godišnja konferencija posvećena održivom razvoju turizma na Karibima (Portoriko), Arapsko putujuće tržište (Dubai), Indaba 2006 (u Durbanu), IMEX – Svjetska izložba za poticajna putovanja i sastanke (u Frankfurtu), AIME 2006 – 14. Azijsko pacifička izložba poticajnih putovanja i sastanaka (u Melbournu). Tu su također već najavljena dva najpoznatija turistička sajma u svijetu: Londonsko svjetsko turističko tržište (World Travel Market), koji bi se trebao održati između 6. i 9. studenoga ove godine (2006.) i Međunarodna turistička burza u Berlinu, koja je planirana za iduću godinu između 7. i 11. ožujka. U prethodnom broju (broj 9 iz siječnja 2006.) posebno je zanimljiv kritički osvrt o tome kako se u turističkim destinacijama previše novca (milijuni dolara) i previše vremena troši na privlačenje novih gostiju (novih tržišnih segmenata), a istodobno se zanemaruje vrijednost već postojeće klijentele. U svakom slučaju vrijedi pogledati ovu internetsku adresu jer omogućava čitatelju brzo informiranje o nekim najnovijim tržišnim kretanjima u turizmu.

DMO elektronički bilten; turizam; turistički stručnjaci i studenti

nije evidentirano

engleski

DMO World-E newsletter www.frontlinecommunication.co.uk/dmoworld/

nije evidentirano

DMO World-E newsletter; tourism; tourism professionals and students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54 (2)

2006.

203-205.-x

objavljeno

0494-2639

Povezanost rada

Ekonomija