Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata (CROSBI ID 344925)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Mohorić, Tamara Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata / Jokić-Begić, Nataša (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2006

Podaci o odgovornosti

Mohorić, Tamara

Jokić-Begić, Nataša

hrvatski

Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata

Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati vezu akademskog postignuća i kognitivno-emocionalnih odrednica, odnosno provjeriti vezu postignuća i ispitne anksioznosti sa samoefikasnošću, atribucijskim vjerovanjima i automatskim mislima na uzorku studenata hrvatskih sveučilišta. U istraživanju je sudjelovalo 413 studenata drugih, trećih i četvrtih godina različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Zagrebu. Prema dobivenim rezultatima postoji značajna povezanost samoefikasnosti, atribucijskih stilova, automatskih misli kod učenja, ispitne anksioznosti i akademskog postignuća studenata. Studenti koji izvještavaju o rjeđem javljanju negativnih automatskih misli, o nižim razinama kognitivne komponente ispitne anksioznosti te koji atribuiraju uspjeh na studiju internalnim faktorima (sposobnostima) postižu i bolji uspjeh, mjereno prosječnom ocjenom na studiju. Ukoliko se postignuće mjeri subjektivnom procjenom (zadovoljstvom sobom kao studentom), rezultati pokazuju da su zadovoljniji studenti koji imaju više razine samoefikasnosti, izvještavaju o rjeđem javljanju negativnih automatskih misli i češćem javljanju pozitivnih misli, koji navode da doživljavaju manje i fizioloških i kognitivnih simptoma ispitne anksioznosti te koji atribuiraju uspjeh na studiju internalnim faktorima. Također, analiza rezultata pokazuje da se visoko i nisko anksiozni studenti međusobno razlikuju u razinama samoefikasnosti i čestini javljanja automatskih misli kod učenja. Temeljem analize traga postavljenja su dva modela kojima se objašnjava 9, 5% varijance prosječne ocjene, dok iste varijable objašnjavaju 26% varijance subjektivne procjene postignuća, mjereno procjenom zadovoljstva sobom kao studentom. Istraživanjem je ispitano nekoliko mogućih odrednica postignuća, ali ukoliko se ovaj problem želi bolje razumjeti, u budućim je istraživanjima potrebno obuhvatiti i neke dodatne moguće odrednice akademskog uspjeha.

: samoefikasnost; automatske misli; ispitna anksioznost; atribucijski stilovi; akademsko postignuće

nije evidentirano

engleski

Cognitive-emotional predictors students' academic achievement

nije evidentirano

self-efficacy; automatic thoughts; test anxiety; attributional style; academic achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

88

08.05.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija