Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Dječje razumijevanje osnovnih principa zbrajanja (CROSBI ID 520694)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Gliha, Marija Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Dječje razumijevanje osnovnih principa zbrajanja // Ljudski potencijali kroz životni vijek: Knjiga sažetaka / Jelčić, Jasminka ; Lopižić, Josip ; Lugović, Gina et al. (ur.). Šibenik: Hrvatsko psihološko društvo i Društvo psihologa Šibenik, 2006. str. 55-x

Podaci o odgovornosti

Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Gliha, Marija

hrvatski

Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Dječje razumijevanje osnovnih principa zbrajanja

Kako matematička znanja u današnjem svijetu čine dio temelja gotovo svih ljudskih djelatnosti, sve se više javlja interes za istraživanjem razvoja matematičkih pojmova. Brojna istraživanja pokazuju da razvoj matematičkih pojmova započinje vrlo rano da bi se intenzivirao u predškolskom i školskom razdoblju. Jedan takav ključni konceptualni napredak predstavlja razumijevanje odnosa dio-cjelina koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja (Resnick, 1992). Istraživanja redoslijeda kojim djeca usvajaju osnovne principe zbrajanja – aditivnost, komutativnost i asocijativnost – omogućuju bolje razumijevanje razvoja znanja o odnosu dio-cjelina. Iako ovi principi zbrajanja imaju istaknuto mjesto u ključnim teorijama matematičkog razvoja još se relativno malo zna o tome kako ih djeca usvajaju. Dok neka istraživanja ukazuju na to da usvajanje principa komutativnosti prethodi usvajanju druga dva principa, druga govore u prilog istodobnog razumijevanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoje li razlike u razumijevanju pojedinih osnovnih principa zbrajanja te utvrditi postoje li dobne razlike. U istraživanju su sudjelovala djeca predškolskog uzrasta stara 4 godine (N = 41), 5 godina (N = 89) i 6 godina (N = 76), te učenici prvog razreda osnovne škole (N = 77). Razumijevanje principa ispitano je individualno, u kontekstu konkretnih objekata – djeca su trebala odgovoriti imaju li dva medvjedića jednak broj bombona, pri čemu su medvjedićima bomboni bili raspodijeljeni prema načelima aditivnosti, komutativnosti ili asocijativnosti. Pokazalo se da niti kod jedne dobne skupine nema razlike u razumijevanju principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti. Provjerili smo i postoje li dobne razlike u razumijevanju različitih principa, usporedivši rezultate djece od 4, 5, 6 i 7 godina. Glavni efekt dobi pokazao se značajnim za sva tri principa. Za razumijevanje principa asocijativnosti i komutativnosti statistički značajne razlike dobivene su između skupina djece od 4 i 7 godina, dok za razumijevanje principa aditivnosti nisu dobivene značajne razlike između pojedinih skupina. Dobiveni rezultati bit će komentirani u skladu s modelom Resnickove (1992).

zbrajanje; djeca; matematički razvoj

nije evidentirano

engleski

Do the bears have equal number of candies? Children's understanding of basic addition principles

nije evidentirano

addition; children; mathematical development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ljudski potencijali kroz životni vijek: Knjiga sažetaka

Jelčić, Jasminka ; Lopižić, Josip ; Lugović, Gina ; Sušanj, Zoran

Šibenik: Hrvatsko psihološko društvo i Društvo psihologa Šibenik

Podaci o skupu

14. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

predavanje

01.01.2006-01.01.2006

Vodice, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija