Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pomoć djeci i mladima u svladavanju psiholoških smetnji kao uzroka školskog neuspjeha (CROSBI ID 520436)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kovač, Snježana ; Jokić-Begić, Nataša ; Jurin, Tanja Pomoć djeci i mladima u svladavanju psiholoških smetnji kao uzroka školskog neuspjeha. 2006

Podaci o odgovornosti

Kovač, Snježana ; Jokić-Begić, Nataša ; Jurin, Tanja

hrvatski

Pomoć djeci i mladima u svladavanju psiholoških smetnji kao uzroka školskog neuspjeha

U školskoj dobi 20-25 % djece i adolescenata ima psihičke smetnje koje ometaju kvalitetu života kako djece tako i njihovih obitelji. Samo jedno od petero djece dobiva adekvatnu psihološku pomoć. U dječjoj i adolescentnoj dobi najčešće se javljaju anksiozne, depresivne i somatizacijske smetnje koje mogu ugroziti svakodnevno funkcioniranje. Djeca stoga često doživljavaju školski neuspjeh koji dodatno intenzivira primarni anksiozni poremećaj preko narušenog samopoštovanja i osjećaja bespomoćnosti. Roditelji i učitelji često ne prepoznaju o čemu se radi, već učenika &laquo ; kažnjavaju&raquo ; radi školskog neuspjeha objašnjavajući ga lijenošću i nedostatnom motivacijom. U radu je prikazan projekt „ Pomoć mladima i djeci u svladavnju psiholoških smetnji kao uzroka školskog neuspjeha“ kojeg provodi Centar za kliničku psihologiju. Cilj projekta je edukacija roditelja i nastavnika o manifestacijama i uzrocima anksioznosti i depresivnosti u dječjoj i adolescentnoj dobi, te identifikacija potencijalno rizične djece u jednoj osnovnoj i jednoj srednjoj školi u Zagrebu. Osim toga, organiziran je i rad savjetovališta u kojem je rad s djetetom individualiziran i odvija se po kognitivno-bihevioralnim principima. U prvoj fazi projekta proveli smo kratku edukaciju roditelja i nastavnika o emocionalnim smetnjama djece, kako dječje smetnje odrasli mogu prepoznati i kako im mogu pomoći. Rezultati evaluacije edukacije su pokazali da je preko dvije trećine roditelja i nastanika steklo nova znanja i informacije o psihičkim smetnjama kod djece i mladih koja će im koristiti u odgoju vlastite djece ili u radu s djecom i mladima. Preko 90% roditelja i nastavnika procjenilo je kako je educiranje o ovakvim i sličnim temama u školama neophodno.

školski neuspjeh; depresivnost; anksioznost

nije evidentirano

engleski

Psychological disturbences and school underachivement

nije evidentirano

school underachivement; depression; anxiety

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

1. hrvatski kongres primijenjene psihologije

predavanje

01.01.2006-01.01.2006

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija