Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ulaz u grad je slika gradskog prometa (CROSBI ID 520418)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Jakovljević, Ivo Ulaz u grad je slika gradskog prometa // Znanstveni skup Prometna problematika grada Zagreba, Zbornik / Božičević, Josip (ur.). Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2006. str. 531-534-x

Podaci o odgovornosti

Jakovljević, Ivo

hrvatski

Ulaz u grad je slika gradskog prometa

Zagreb, hrvatska metropola u kojoj boravi oko milijun stanovnika, nalazi se na raskrižju sedam relevan&not ; tnih europskih prometnih pravaca, te je tako geoprometno postao vrlo složeno prometno raskrižje na sve četiri strane svijeta. Prema zapadu vodi autocesta u smjeru Rijeke i Trsta, zatim se sjeverno pružaju također autoceste u pravcu Ljubljane i Munchena, te preko Krapine ka Grazu i Beču, zatim preko Varaždina u smjeru Budimpešte. Prema istoku je prvoizgrađena autocesta u smjeru Beograda, te još najnovija suvremena autocesta visoke uslužnosti u smjeru juga prema Splitu i dalje prema Dubrovniku. U pripremi je i sedmi cestovni pravac - prema Sisku, koji vodi dalje u Bosnu i Hercegovinu. Autocesta koja vodi iz Zagreba prema jugu zapravo je odavno povijesno željena i očekivana veza između kontinentalne i priobalne Hrvatske, koja ima značajno gospodarsko, prometno i turističko značenje. Bitno je naglasiti da je to prometno i najopterećeniji cestovni pravac jer veže Hrvatsku s Jadranskim mo&not ; rem. Tu se nalaze tri srednjojadranske luke: Split, Šibenik i Zadar, preko kojih se Hrvatska morskim putem povezuje s Europom i cijelim svijetom. Stoga je u izradbi studije "Prometna problematika grada Zagreba" nužno posvetiti posebnu brigu o tome kako tih svih šest prometnih pravaca racionalno i prometno uravnoteženo uvesti u metropolu i priključiti na gradsku prometnu mrežu. Prije poduzimanja restriktivnih mjera nad sudionicima u prometu, a posebice nad vozačima za parkiranje, potrebno im je omogućiti adekvatan i cijenom pristupačan parkirni prostor. Zasigurno, ne može se primjerice ostati na prihvatu autoceste iz Splita na dosadašnjem deniveliranom Re-metinečkom rotoru, koji predstavlja model prometnog promašaja. Cilj ovog rada je upozoriti na potrebu racionalnog prihvata cestovnih vozila svih kategorija pri njihovu uvođenju u gradsko područje, radi bržeg i sigurnijeg uravnoteženog odvijanja prometnih tokova. Istovremeno, studija mora paralelno voditi računa o parkirališnom prostoru i potrebnom vremenu za vozila u mirovanju.

racionalnost prihvata cestovnih vozila; gradsko područje; prometni tokovi

nije evidentirano

engleski

Ulaz u grad je slika gradskog prometa

nije evidentirano

racionalnost prihvata cestovnih vozila; gradsko područje; prometni tokovi

nije evidentirano

Podaci o prilogu

531-534-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Znanstveni skup Prometna problematika grada Zagreba, Zbornik

Božičević, Josip

Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)

Podaci o skupu

Znanstveni skup Prometna problematika Grada Zagreba

predavanje

12.06.2006-13.06.2006

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport