Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija (CROSBI ID 125959)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Hameršak, Marijana
hrvatski
Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija
Temeljem osnovnoškolskih popisa lektire u radu se propituje u literaturi prihvaćena odredba odnosa između književnog kanona i popisa tekstova koji se čitaju u okviru školovanja. Razumijevajući osnovnoškolske popise lektire kao lektirni kanon, autorica se bavi formom i formiranjem tog kanona. Gotovo stoljetnu (pre)tvorbu lektirnog kanona u Hrvatskoj rekonstruira i interpretira u kontekstu ekonomskih (nakladničkih, knjižarskih) i ideoloških (političkih, znanstvenih i dobnih) silnica. Posebna pozornost posvećuje se razlikama između popisa lektire za osnovnu školu i popisa tekstova koji su na drugim razinama poučavanja i proučavanja književnosti prepoznati kao reprezentativni. Vrijednosne konotacije pojma djeteta i djetinjstva prepoznaju se kao ključan čimbenik tih razlika.
dječja književnost; djetinjstvo; književni kanon; lektira; znanost o književnosti; povijest knjige
nije evidentirano
engleski
Assigned Readings between Canon and List, Institutions and Ideologies
nije evidentirano
children's literature; childhood; literary canon; assigned readings; literary studies; book history
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43 (2)
2006.
95-113
objavljeno
0547-2504