Decentralizacija kurikuluma i jačanje autonomije škola: uloga ravnatelja (CROSBI ID 32942)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Puzić, Saša
hrvatski
Decentralizacija kurikuluma i jačanje autonomije škola: uloga ravnatelja
Poglavlje Decentralizacija kurikuluma i jačanje školske autonomije: uloga ravnatelja prikazuje mišljenje ravnatelja osnovnih škola u Hrvatskoj o djelokrugu svoga rada, te o promjenama postojećih nastavnih programa za obvezno obrazovanje. Mišljenja ravnatelja analiziraju se u kontekstu trendova prema povećanju autonomije škola i decentralizaciji kurikuluma. Analizirani podaci pokazuju da su mišljenja ravnatelja hrvatskih osnovnih škola velikim dijelom sukladna razvoju prema jačanju školske autonomije i decentralizaciji kurikuluma, odnosno da značajan dio elemenata decentraliziranoga školskog menadžmenta i instrukcijskog/transformacijskog vodstva nalazi svoj odjek u iskustvima i mišljenjima hrvatskih ravnatelja. S tim u vezi se, primjerice, mogu navesti mnogobrojne postojeće inicijative u području samostalnog financiranja škola (kao važne komponente decentraliziranoga školskog menadžmenta), prijedlozi koji idu za naglašenijom školskom profilacijom postojećih (nacionalnih) programskih okvira, te odgovori koji ukazuju na razmjerno dobre suradničke odnose između ravnatelja i nastavnog osoblja u školi. Potonje je mišljenje važno naglasiti, jer je razvoj kurikulumske kulture u školi ovisan upravo o promjenama tzv. « drugoga reda» , u sklopu kojih ravnatelj promiče sposobnosti nastavnog osoblja u cilju njihova većeg utjecaja na podizanje kvalitete nastave i kurikuluma. U tom smislu ističemo i odgovore ravnatelja o potrebi sudjelovanja nastavnika i ravnatelja u organizaciji nastave i izradi nastavnih programa.
kurikulum, autonomija škola, ravnatelji, školski menadžment, stručno-pedagoško vođenje škola
nije evidentirano
engleski
Decentralising the curriculum and strengthening school autonomy: the role of the headteacher
nije evidentirano
curriculum, school autonomy, headteachers, school management, school leadership
nije evidentirano
Podaci o prilogu
259-299-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive
Baranović, Branislava
Zagreb: Institut za društvena istraživanja
2006.
953-6218-28-3