Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Decentralizacija kurikuluma i jačanje autonomije škola: uloga ravnatelja (CROSBI ID 32942)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Puzić, Saša Decentralizacija kurikuluma i jačanje autonomije škola: uloga ravnatelja // Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive / Baranović, Branislava (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2006. str. 259-299-x

Podaci o odgovornosti

Puzić, Saša

hrvatski

Decentralizacija kurikuluma i jačanje autonomije škola: uloga ravnatelja

Poglavlje Decentralizacija kurikuluma i jačanje školske autonomije: uloga ravnatelja prikazuje mišljenje ravnatelja osnovnih škola u Hrvatskoj o djelokrugu svoga rada, te o promjenama postojećih nastavnih programa za obvezno obrazovanje. Mišljenja ravnatelja analiziraju se u kontekstu trendova prema povećanju autonomije škola i decentralizaciji kurikuluma. Analizirani podaci pokazuju da su mišljenja ravnatelja hrvatskih osnovnih škola velikim dijelom sukladna razvoju prema jačanju školske autonomije i decentralizaciji kurikuluma, odnosno da značajan dio elemenata decentraliziranoga školskog menadžmenta i instrukcijskog/transformacijskog vodstva nalazi svoj odjek u iskustvima i mišljenjima hrvatskih ravnatelja. S tim u vezi se, primjerice, mogu navesti mnogobrojne postojeće inicijative u području samostalnog financiranja škola (kao važne komponente decentraliziranoga školskog menadžmenta), prijedlozi koji idu za naglašenijom školskom profilacijom postojećih (nacionalnih) programskih okvira, te odgovori koji ukazuju na razmjerno dobre suradničke odnose između ravnatelja i nastavnog osoblja u školi. Potonje je mišljenje važno naglasiti, jer je razvoj kurikulumske kulture u školi ovisan upravo o promjenama tzv. « drugoga reda» , u sklopu kojih ravnatelj promiče sposobnosti nastavnog osoblja u cilju njihova većeg utjecaja na podizanje kvalitete nastave i kurikuluma. U tom smislu ističemo i odgovore ravnatelja o potrebi sudjelovanja nastavnika i ravnatelja u organizaciji nastave i izradi nastavnih programa.

kurikulum, autonomija škola, ravnatelji, školski menadžment, stručno-pedagoško vođenje škola

nije evidentirano

engleski

Decentralising the curriculum and strengthening school autonomy: the role of the headteacher

nije evidentirano

curriculum, school autonomy, headteachers, school management, school leadership

nije evidentirano

Podaci o prilogu

259-299-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive

Baranović, Branislava

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

2006.

953-6218-28-3

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija