Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike (CROSBI ID 125482)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Kadum, Vladimir
hrvatski
Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike
Autor u radu ističe da svaka znanstvena i filozofska apoznaja počinje intuicijom, kao sposobnošću ljudskog uma da neposredno naslućuje, otkriva i spoznaje skrivene istine materijalne i duhovne stvarnosti i da budem u sprezi s maštom, stalni pratilac logike i filozofije spoznaje. Postanak i razvoj matematičkih pojmova i teorija pokazuje da matematička intuicija na prirodan i pravovremeni način otvara strogo logičke putove matematičke istine, koja se na tim putovima podvrgava logičkoj analizi. Matematika se na svim svojim razinama mora predstaviti kao sredstvo, ali i kao model egzaktnog, racionalnog i apstraktnog rasuđivanja, veoma važnog za didaktičko-metodičko i gnoseološko stajalište, za svako teorijsko i praktično djelovanje. Nastava matematike u opisivanju matematičkih pojmova i iskaza, kao i u njihovoj praktičnoj primjeni, prilazi intuitivno, otkrivajući njihove empirijsko-intuitivne korijene, uzimajući u obzir njhovu genezu i evoluciju, kako bi njihova spoznaja bila što dublja i usvajanje što učinkovitije.
didaktika; filozofija; intuicija; matematika; mašta; metodika; nastava; pojam; rasuđivanje; spoznaja; teorija
nije evidentirano
engleski
Mathematical intuition and intuition in the teaching of mathematics
nije evidentirano
didactics; philosophy; intuition; mathematics; imagination methodology; teaching; concepts; jedgement; insight; theory
nije evidentirano