Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike (CROSBI ID 125482)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Kadum, Vladimir Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike // Metodički ogledi, 13 (2006), 1; 83-93-x

Podaci o odgovornosti

Kadum, Vladimir

hrvatski

Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike

Autor u radu ističe da svaka znanstvena i filozofska apoznaja počinje intuicijom, kao sposobnošću ljudskog uma da neposredno naslućuje, otkriva i spoznaje skrivene istine materijalne i duhovne stvarnosti i da budem u sprezi s maštom, stalni pratilac logike i filozofije spoznaje. Postanak i razvoj matematičkih pojmova i teorija pokazuje da matematička intuicija na prirodan i pravovremeni način otvara strogo logičke putove matematičke istine, koja se na tim putovima podvrgava logičkoj analizi. Matematika se na svim svojim razinama mora predstaviti kao sredstvo, ali i kao model egzaktnog, racionalnog i apstraktnog rasuđivanja, veoma važnog za didaktičko-metodičko i gnoseološko stajalište, za svako teorijsko i praktično djelovanje. Nastava matematike u opisivanju matematičkih pojmova i iskaza, kao i u njihovoj praktičnoj primjeni, prilazi intuitivno, otkrivajući njihove empirijsko-intuitivne korijene, uzimajući u obzir njhovu genezu i evoluciju, kako bi njihova spoznaja bila što dublja i usvajanje što učinkovitije.

didaktika; filozofija; intuicija; matematika; mašta; metodika; nastava; pojam; rasuđivanje; spoznaja; teorija

nije evidentirano

engleski

Mathematical intuition and intuition in the teaching of mathematics

nije evidentirano

didactics; philosophy; intuition; mathematics; imagination methodology; teaching; concepts; jedgement; insight; theory

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (1)

2006.

83-93-x

objavljeno

0353-765X

Povezanost rada

Pedagogija, Matematika, Filozofija