Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj kratkoročnog ili radnog pamćenja na usvajanje govora kod djece oštećena sluha (CROSBI ID 519285)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Munivrana, Boška Utjecaj kratkoročnog ili radnog pamćenja na usvajanje govora kod djece oštećena sluha // Univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji : sažeci : 45 godina Poliklinike SUVAG. Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2006. str. 14-14

Podaci o odgovornosti

Munivrana, Boška

hrvatski

Utjecaj kratkoročnog ili radnog pamćenja na usvajanje govora kod djece oštećena sluha

Pojam radnog pamćenja nastao je iz pojma kratkoročnog pamćenja kao suprotnosti dugoročnom. Kratkoročno pamćenje se mjeri sekundama i minutama. Pokazano je da kratkoročno pamćenje nije jedinstven sustav, nego je to kratkoročno spremište informacija ograničena kapaciteta u kojem se mogu izvoditi i mentalne operacije na sadržaju spremišta. Radno pamćenje može dobivati podatke i iz senzoričkog pamćenja, ali i iz dugoročnog pamćenja i biti mjesto obrade tih podataka. Ono ima najmanje dva sastojka – spremište i dio za obradu. U kratkoročnom pamćenju postoji središnji izvršitelj koji regulira i nadzire pažnju i hijerarhijski je nadređen dvama aktivnim sustavima: artikulacijskoj ili fonološkoj petlji i vidno-prostornoj crtanci. Fonološka petlja sadrži i održava govorne informacije i vrlo je važna za usvajanje novog rječnika, koje uključuje dugoročno fonološko učenje. Vidno-prostorna crtanka uključuje kratkoročno spremište i kontrolne procese zadužene za registriranje vidno-prostornih informacija i njihovo obnavljanje ponavljanjem. Kao i fonološka petlja, i vidno-prostorna crtanka uključena je u dugoročno pamćenje. Ovim posterom ću prikazati rezultate dobivene ispitivanjem kratkoročnog/radnog pamćenja kod djece oštećena sluha (4-ero s UMP, 4-ero sa slušnim pomagalom). Ispitivana je dužina slušnog i vidnog zapamćivanja redoslijeda riječi i brojeva ; sposobnost vizualnog zapamćivanja slika i njihovog rasporeda na papiru ; te sposobnost zapamćivanja redoslijeda vizualne (svjetlosne) stimulacije. Dobiveni rezultati, pojedinog ispitanika, uspoređeni su sa stupnjem razvijenosti govora i pokušala se pronaći korelacija među njima.

radno pamćenje ; govor ; djeca oštećena sluha

nije evidentirano

engleski

Influence of short term memory or working memory on language (speech) acquisition in the children with hearing impairment

nije evidentirano

working memory ; speech ; children with hearing impairment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

14-14.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji : sažeci : 45 godina Poliklinike SUVAG

Zagreb: Poliklinika SUVAG

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Dani Petra Guberine

poster

25.05.2006-27.05.2006

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Kliničke medicinske znanosti