Raščlamba normalnog poprečnog profila šumske protupožarne ceste i iznalaženje troškovno povoljnijih modela (CROSBI ID 83112)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pičman, Dragutin ; Pentek, Tibor
hrvatski
Raščlamba normalnog poprečnog profila šumske protupožarne ceste i iznalaženje troškovno povoljnijih modela
S intenzivnijom gradnjom šumskih protupožarnih cesta na području Republike Hrvatske počelo se 1990. godine da bi danas ovo bila jedina kategorija šumskih cesta koja se izvodi u značajnijoj količini. Proučavanjem strukture troškova s posebnim naglaskom na troškove zemljanih radova, a polazeći od normalnog propisanog poprečnog profila ŠPPC željelo se utvrditi je li momentalno važeći normalni poprečni profil ŠPPC uistinu najpogodniji za područje krša, te je li primjenjena tehnologija gradnje najekonomičnija. Dobiveni rezultati su u najmanju ruku diskutabilni. U radu je predložena nova tehnologija gradnje tzv. bočnom kompenzacijom zemljanih masa, izvedeni su matematski izrazi kojima se omogućuje dosta točan izračun troškova zemljanih radova pojedine inačice ŠPPC te odabir najpovoljnije. Cjelokupna metoda je podržana osobnim računalom i temelji se na digitaliziranim kartama i na njima položenim nul-linijama koje predstavljaju inačice pojedinih ŠPPC te na izrađenim digitalnim modelima terena. Izrađen je kompjutorski program TROŠAK koji se temelji na izvedenim matematskim izrazima.
šumske protupožarne ceste; troškovi zemljanih radova; normalni poprečni profil; bočna kompenzacija zemljanih masa.
nije evidentirano
engleski
A Cross Section of a Normal Side View of a Forest Fire Prevention Road and Finding Expenditure Favorable Models
nije evidentirano
forest fire prevention roads; side compensation of large ground loads; a regular cross profile
nije evidentirano