Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dubrovnik između idile i pogibije: slika 'grada' u njemačkim medijima početkom 1990-ih godina (CROSBI ID 519099)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Erstić, Marijana Dubrovnik između idile i pogibije: slika 'grada' u njemačkim medijima početkom 1990-ih godina // Zbornik II. kongresa hrvatskih povjesničara (Zagreb, 27.-29. travnja 2006) / Kraševac, Irena (ur.). Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2007. str. 279-287

Podaci o odgovornosti

Erstić, Marijana

hrvatski

Dubrovnik između idile i pogibije: slika 'grada' u njemačkim medijima početkom 1990-ih godina

"Ona [Ragusa, op. aut.] toliko je zabrinuta za svoju slobodu, da plemići tamo ne nose mačeve, da bez dopuštenja vijeća ne spavaju izvan svojih kuća, a da noću stranci, posebice Turci, bivaju zaključani u svojim noćilištima. I gradska vrata tako ljeti ne bivaju otvorena dulje od tri ili četiri sata, a zimi tek sat i po vremena." Raguzanska je ljubav prema slobodi o kojoj obaviještava prosvjetiteljska enciklopedija Zedler iz 18. stoljeća vidljiva ne samo u gradsko-logističkom pozoru već i u urbanističkoj slici grada. Tako nas u Dubrovniku susreće opisani oprez u opjevanom "svjetlom vijencu bedema", u "harmoničnoj, kompaktnoj utvrdi", koja je ušla i u antološku novelu njemačkog književnika Heinricha von Kleista, "Der Findling" (Nahoče). U tehnici skulpture kao znak ljubavi prema slobodi fungira, dijelom pripisivan mjesnom Antunu Dubrovčaninu, dijelom Nicolu da Milanu vitez Roland/Orlando (1418), koji, slično kao i 'libertas'-Motto republike, nosi u sebi "sve želje i predođbe male, u usponu se nalazeće sasmostalne republike". Ta dubrovačka urbana slika internacionalno je prepoznatljiva i kao takva je igrala neprikosnovenu ulogu tokom Domovinskog rata. U centru izlaganja stajale su slike 'grada' u odabranim njemačkim masovnim medijima početkom 1990ih godina. Polazeći od teze da je Dubrovnik tokom Domovinskog rata igrao neumitnu ulogu za stvaranje opće svijesti u inozemstvu i tako indirektno i za priznavanje Hrvatske kao samostalne države, u referatu su bili analizirani toposi, od kojih se sastoji mit grada Dubrovnika u njemačkim medijskim izlaganjima. Pri tome i sam 'grad' može biti definiran medijem: nositeljem informacija. Modi prožimanja tehničkih medija sa medijem 'grad' stajali su stoga u pozadini razmatranja.

Dubrovnik ; mediji

nije evidentirano

engleski

Dubrovnik between idyl and disaster: Pictures of the city in the german media from the beginnings of the 1990's

nije evidentirano

Dubrovnik ; media

nije evidentirano

Podaci o prilogu

279-287.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik II. kongresa hrvatskih povjesničara (Zagreb, 27.-29. travnja 2006)

Kraševac, Irena

Zagreb: Institut za povijest umjetnosti

978-953-6106-70-7

Podaci o skupu

II. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti

predavanje

01.01.2007-01.01.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti

Poveznice