Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čimbenici učinkovitosti prijevoza drva kamionskim transportnim skupovima (CROSBI ID 330144)

Ocjenski rad | diplomski rad

Borko, Danijel Čimbenici učinkovitosti prijevoza drva kamionskim transportnim skupovima / Vondra, Vencl (mentor); Zagreb, . 1999

Podaci o odgovornosti

Borko, Danijel

Vondra, Vencl

hrvatski

Čimbenici učinkovitosti prijevoza drva kamionskim transportnim skupovima

U uvodnom su obrazloženju rada prikazane posebnosti prijevoza drva prema ostalim oblicima kamionskog prijevoza roba. Na osnovi proučene literature navedene su temeljne informacije o stanju prijevoza drva u Republici Hrvatskoj. Opisane su najzastupljenije metode proučavanja prijevoza drva i razlozi zbog kojih se ta djelatnost proučava. Izučavanje utjecajnih čimbenika na prijevoz drva u ovome radu temelji se na terenskim mjerenjima. Detaljna snimanja prijevoza drva obavljena su za dva tipa kamionskih transportnih skupova (KTS-ova) na dva karakteristična šumskogospodarska područja. Tijekom snimanja mijenjali su se: obujam komada oblovine, koncentracija oblovine na pomoćnom stovarištu, vrste drveća i sortimenata, duljine prijevoza, vrsta i uzdužni nagib prometnica. Na području Šumarije Josipdol snimanje je trajalo 16 dana. Za 120 sati snimanja snimljeno je 38 ciklusa prijevoza i preveženo je 1 107 m3 bukove oblovine. Na području Šumarije Otok snimanje je trajalo 21 dan. U 128 sati snimanja snimljeno je 50 ciklusa prijevoza, preveženo je 930 m3 jasenove i lužnjakove (pretežito jasenove) oblovine. Matematičko-statističkim analizama mjerenih i izvedenih podataka izučene su različite mjere središnje tendencije rasipanja mjerenih podataka. Kao najpovoljnija mjera središnje tendencije odabrana je aritmetička sredina, te standardna devijacija kao mjera rasipanja te vrijednosti. Za svaku zavisnu varijablu procjenjeno je područje rasipanja s 95 % vjerojatnosti ostvaraja zavisnih varijabli. Detaljno su analizirane tehnološke operacije i tehnološke cjeline prijevoza drva za: (1) utovar dva, (2) vožnju praznih i natovarenih KTS-a, (3) istovar drva, (4) potrošnju goriva za tehnološke cjeline prijevoza drva. U poglavlju o mogućoj primjeni rezultata obrazloženi i sastavljeni su modeli moguće primjene. Procijenjeni su elementi i grafički su prikazane zakonitosti prijevoza drva ovisno o promjeni izučenih čimbenika. Dio zakonitosti odvojeno je prikazan za: (1) tehnološku strukturu radnog vremena, (2) proizvodnost i njeno kolebanje, (3) potrošnju goriva, (4) prometnu i komercijalnu brzinu na prijevozu drva KTS-ovima. Nizom rezultata dokazano je da se pri planiranju, organizaciji, provedbi i bilanciranju uspješnosti prijevoza drva moraju uvažiti rasipanja ostvaraja skupnog učinka prijevoza drva. Unutar granica neizbježnih rasipanja odvija se tržišna utakmica prijevoznika drva. Prijevoznici koji se ukupnim rezultatima približe gornjim razinama učinkovitosti opstat će na razvijenom tržištu uslužnika prijevoza drva.

studij rada; studij vremena; varijabilnost vremena; varijabilnost uvjeta; zakonitosti prijevoza; utjecajni čimbenici; prometna brzina; komercijalna brzina; utrošci goriva; učinkovitost prijevoza drva; djelotvor

nije evidentirano

engleski

Work factors productiveness of timber transport by forest trucks

nije evidentirano

work research; time study; efficiency of timber transport; transport speed; commercial speed; consumption of fuel

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1-39

21.04.1999.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Zagreb

Povezanost rada

Biotehnologija