Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 25383

Komponente samoreguliranog učenja i školski uspjeh


Rijavec, Majda; Raboteg-Šarić, Zora; Franc, Renata
Komponente samoreguliranog učenja i školski uspjeh // Društvena istraživanja, 8 (1999), 4; 529-541 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Komponente samoreguliranog učenja i školski uspjeh
(Components of self-regulated learning and school achievement)

Autori
Rijavec, Majda ; Raboteg-Šarić, Zora ; Franc, Renata

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 8 (1999), 4; 529-541

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Strategije učenja; školski uspjeh; atribucije; samopoštovanje
(Learning strategies; school achievement; attributions; self-esteem)

Sažetak
Istraživanje je imalo za cilj ispitati po kojim komponentama samoreguliranog učenja (strategije učenja, uvjerenja o samoefikasnosti, ciljna orijentacija i samopoštovanje) se razlikuju učenici različitog školskog uspjeha. Ispitano je 130 dječaka i 126 djevojčica petog i šestog razreda tri osnovne škole u Zagrebu. Učenici su po svom školskom uspjehu podijeljeni u tri skupine: odlični, vrlo dobri i dobri. Diskriminacijska analiza pokazala je da se te tri skupine učenika međusobno razlikuju u četiri ispitane varijable. Što učenici imaju bolji školski uspjeh to više procjenjuju da imaju sposobnosti potrebne za učenje i da se u školi više zalažu (uvjerenja o samoefikasnosti). Bolji uspjeh učenika u ovom istraživanju također je povezan i s manjom upotrebom površinskog procesiranja kao strategije učenja i većim samopoštovanjem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
01940102

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Social SciSearch
  • Research Alert