Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 253758

Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu?


Vlahović-Štetić, Vesna; Nadilo, Marija; Pavlin-Bernardić, Nina
Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu? // Suvremena psihologija, 9 (2006), 1; 21-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 253758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu?
(Counting: do we first acquire the principles or the skill)

Autori
Vlahović-Štetić, Vesna ; Nadilo, Marija ; Pavlin-Bernardić, Nina

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 9 (2006), 1; 21-34

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
brojenje; dob; prostorni raspored elemenata; model
(counting; age; spatial arrangement of elements in the set;)

Sažetak
Brojenje je vještina koju djeca svladavaju relativno rano. Pritom moraju usvojiti neka osnovna načela (pridruživanje &laquo ; ; jedan prema jedan&raquo ; ; , ordinalnost i kardinalnost). Unatoč brojnim istraživanjima još je snažna dvojba o tome prethodi li kod brojenja usvajanje načela vještini ili je redoslijed usvajanja obrnut. U skladu s modelom „ načela prije vještine“ ovim radom provjeravano je postoje li razlike u uspješnosti brojenja djece različite dobi i to s obzirom na prostorni raspored elemenata u skupu, postoje li razlike po dobi u dječjoj uspješnosti u prepoznavanju pravilnog i nepravilnog brojenja koje obavlja netko drugi (lutak), te postoje li razlike u dječjoj uspješnosti u brojenju (proceduralno znanje) i prepoznavanju pravilnosti brojenja (konceptualno znanje). U istraživanju je ukupno sudjelovalo 88 sudionika podijeljenih u tri dobne skupine: mlađa (djeca od 5 do 6 godina) srednja (djeca od 6 do 7 godina) i starija (djeca od 7 do 8 godina). Utvrđeno je da su djeca iz srednje i starije dobne skupine značajno uspješnija u brojenju od djece iz mlađe skupine. Sudionici su bili najuspješniji u brojanju na setu s rasporedom elemenata u redu, pa u trokutu, a najmanje su uspješni bili kada su elementi bili raspoređeni u kružnici ili po slučaju. Podjednako se uspješno prepoznaje pravilno i nepravilno brojenje lutka pri čemu su opet djeca iz srednje i starije skupine uspješnija od mlađe. Uspješnost djece u brojenju je značajno bolja od uspješnosti u prepoznavanju pravilnosti brojenja. Dobiveni nalazi nisu potvrdili model „ načelo prije vještine“ , naprotiv, ukazuju na bolju dječju usvojenost proceduralnog nego konceptualnog znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130413

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju

Vlahović-Štetić, Vesna; Nadilo, Marija; Pavlin-Bernardić, Nina
Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu? // Suvremena psihologija, 9 (2006), 1; 21-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vlahović-Štetić, V., Nadilo, M. & Pavlin-Bernardić, N. (2006) Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu?. Suvremena psihologija, 9 (1), 21-34.
@article{article, year = {2006}, pages = {21-34}, keywords = {brojenje, dob, prostorni raspored elemenata, model}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Brojenje: stje\v{c}emo li prije na\v{c}ela ili vje\v{s}tinu?}, keyword = {brojenje, dob, prostorni raspored elemenata, model} }
@article{article, year = {2006}, pages = {21-34}, keywords = {counting, age, spatial arrangement of elements in the set, }, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Counting: do we first acquire the principles or the skill}, keyword = {counting, age, spatial arrangement of elements in the set, } }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • PsycINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font