Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu? (CROSBI ID 124569)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Vlahović-Štetić, Vesna ; Nadilo, Marija ; Pavlin-Bernardić, Nina Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu? // Suvremena psihologija, 9 (2006), 1; 21-34-x

Podaci o odgovornosti

Vlahović-Štetić, Vesna ; Nadilo, Marija ; Pavlin-Bernardić, Nina

hrvatski

Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu?

Brojenje je vještina koju djeca svladavaju relativno rano. Pritom moraju usvojiti neka osnovna načela (pridruživanje &laquo ; ; jedan prema jedan&raquo ; ; , ordinalnost i kardinalnost). Unatoč brojnim istraživanjima još je snažna dvojba o tome prethodi li kod brojenja usvajanje načela vještini ili je redoslijed usvajanja obrnut. U skladu s modelom „ načela prije vještine“ ovim radom provjeravano je postoje li razlike u uspješnosti brojenja djece različite dobi i to s obzirom na prostorni raspored elemenata u skupu, postoje li razlike po dobi u dječjoj uspješnosti u prepoznavanju pravilnog i nepravilnog brojenja koje obavlja netko drugi (lutak), te postoje li razlike u dječjoj uspješnosti u brojenju (proceduralno znanje) i prepoznavanju pravilnosti brojenja (konceptualno znanje). U istraživanju je ukupno sudjelovalo 88 sudionika podijeljenih u tri dobne skupine: mlađa (djeca od 5 do 6 godina) srednja (djeca od 6 do 7 godina) i starija (djeca od 7 do 8 godina). Utvrđeno je da su djeca iz srednje i starije dobne skupine značajno uspješnija u brojenju od djece iz mlađe skupine. Sudionici su bili najuspješniji u brojanju na setu s rasporedom elemenata u redu, pa u trokutu, a najmanje su uspješni bili kada su elementi bili raspoređeni u kružnici ili po slučaju. Podjednako se uspješno prepoznaje pravilno i nepravilno brojenje lutka pri čemu su opet djeca iz srednje i starije skupine uspješnija od mlađe. Uspješnost djece u brojenju je značajno bolja od uspješnosti u prepoznavanju pravilnosti brojenja. Dobiveni nalazi nisu potvrdili model „ načelo prije vještine“ , naprotiv, ukazuju na bolju dječju usvojenost proceduralnog nego konceptualnog znanja.

brojenje; dob; prostorni raspored elemenata; model

nije evidentirano

engleski

Counting: do we first acquire the principles or the skill

nije evidentirano

counting; age; spatial arrangement of elements in the set;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1)

2006.

21-34-x

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija