Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 253662

EFEKTI STRATEGIJE SMANJIVANJA STRESA KOD DJECE I NJIHOVIH OBITELJI U PROCESU PRILAGODBE NA VRTIĆ


Veselinović, Zvjezdana; Rendulić, Dina
EFEKTI STRATEGIJE SMANJIVANJA STRESA KOD DJECE I NJIHOVIH OBITELJI U PROCESU PRILAGODBE NA VRTIĆ // Zbornik radova 12. Dana predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “ ; ; Mirisi djetinjstva” ; ; , Trogir, / Davor Mikas (ur.).
Split: Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske, 2005. str. 43-54 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


Naslov
EFEKTI STRATEGIJE SMANJIVANJA STRESA KOD DJECE I NJIHOVIH OBITELJI U PROCESU PRILAGODBE NA VRTIĆ
(Effects of the strategy reducing stress at children and their parents during accommodation process in kindergarten)

Autori
Veselinović, Zvjezdana ; Rendulić, Dina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova 12. Dana predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije &#8220 ; ; Mirisi djetinjstva&#8221 ; ; , Trogir, / Davor Mikas - Split : Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske, 2005, 43-54

Skup
12. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije

Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 2005, studeni

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Prilagodba; stres; stresor; mehanizmi suočavanja sa stresom; iscrpljenost
(Accommodation; stress; stressor; mechanisms confronting with stress; distress)

Sažetak
Polazak djeteta u vrtić predstavlja stres za dijete, njegovu obitelj i odgajatelje. Kako je dijete sklono projicirati suštinske osjećaje roditelja u svojim ponašanjima potrebno se u procesu prilagodbe na vrtić, osim na dijete, usredotočiti na ublažavanje stresa kod roditelja i odgajatelja. Stoga je osmišljena sustavna strategija smanjivanja stresa tijekom procesa prilagodbe, usmjerena na dijete, obitelj i odgajatelje. Na temelju rezultata primjene različitih vrsta mjernih instrumenata, izgleda da kroz opisani proces, polazak djeteta u vrtić za roditelja djelomično prestaje biti stresor, možda zbog &laquo ; ; filtriranja&raquo ; ; kroz upoznavanje konteksta vrtića s posljedičnim stjecanjem povjerenja. Razdoblje prilagodbe djeteta na vrtić, uobičajeno je u principu stresno za odgajatelje. Međutim, u ovom istraživanju rezultati samoprocjene odgajatelja pokazuju da je njihova iscrpljenost prosječna. Terapeutsko i suportivno djelovanje vjerojatno u pozitivnom smislu doprinosi općem stanju odgajatelja. S aspekta djece, mali broj djece pokazuje izrazite simptome stresa. Najčešća reakcija na odvajanje od roditelja i boravak u vrtiću je plač, koji se proteže kroz cijeli prvi mjesec djetetovog boravka u vrtiću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb