Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 252987

Povezanost roditeljskih odgojnih postupaka i nasilništva među djecom u školama


Milić, Nataša
Povezanost roditeljskih odgojnih postupaka i nasilništva među djecom u školama 2006., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb


Naslov
Povezanost roditeljskih odgojnih postupaka i nasilništva među djecom u školama
(Relations between parental child-rearing practices and bully-victim problems among schoolchildren)

Autori
Milić, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
11.07

Godina
2006

Stranica
66

Mentor
Raboteg-Šarić, Zora

Ključne riječi
Roditeljski odgojni postupci; nasilje među školskom djecom; spolne razlike
(Parental child-rearing practices; bullying; sex differences)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost između roditeljskih odgojnih postupaka, sociodemografskih varijabli (spol, dob, školski uspjeh, prebivalište, stupanj obrazovanja oca i majke) te doživljenog i počinjenog nasilnog ponašanja među djecom u osnovnoj školi. U istraživanju je sudjelovalo 319 učenika šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole, u dobi od 12-14 godina. Za utvrđivanje stupnja doživljenog i počinjenog nasilja korišten je Upitnik školskog nasilja (Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba, 2003), dok su roditeljski odgojni postupci mjereni skalama za procjenu roditeljskog nadzora, uključenosti u odgoj, podrške i zajedničkog odlučivanja s djecom (Raboteg-Šarić i Brajša-Žganec, 2000). Analiza rezultata pokazala je da je počinjeno nasilje negativno povezano sa svim varijablama roditeljskih odgojnih postupaka, dok je doživljeno nasilje u negativnoj korelaciji samo s roditeljskim nadzorom. Roditelji djevojčice uključuju u odlučivanje više od dječaka, a također, djevojčice više i nadziru. Roditeljski nadzor i roditeljska uključenost u odgoj niži su kod učenika viših razreda. Dječaci više sudjeluju u nasilju nad drugim učenicima od djevojčica, a u višim razredima više je počinjenog nasilja. Nije utvrđena povezanost školskog uspjeha niti obrazovnog statusa roditelja s počinjenim i doživljenim nasiljem. Doživljenog nasilja više je u manjoj sredini. Mjesto prebivališta, roditeljski nadzor i spol ispitanika značajni su prediktori stupnja doživljenog nasilja. Djevojčice, djeca iz manje sredine, te djeca čiji su roditelji slabije upoznati s njihovim svakodnevnim aktivnostima više su izloženi nasilnom ponašanju svojih školskih kolega. Roditeljski nadzor, uključenost u odgoj, spol učenika i razred koji učenik pohađa značajni su prediktori počinjenog nasilja. Češće se nasilno ponašaju dječaci, starija djeca te djeca čiji su roditelji manje upoznati s njihovim svakodnevnim aktivnostima i manje aktivno uključeni u odgoju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0194102

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb