Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom (CROSBI ID 518165)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Lončarić, Darko Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom // Međunarodni znanstveno-stručni skup XV. Dani psihologije u Zadru: sažeci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana et al. (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2006. str. 97-x

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko

hrvatski

Provjera situacijske stabilnosti suočavanja učenika s akademskim i interpersonalnim stresom

Istraživanje stabilnosti suočavanja sa stresom u različitim stresnim situacijama usko je vezano uz još uvijek aktualnu znanstvenu raspravu o određenju suočavanja kao stabilnog stila ili promjenjive strategije. Pregledom dosadašnjih istraživanja može se pretpostaviti da navedeni modeli nisu podjednako primjenjivi na objašnjenje stabilnosti svih dimenzija suočavanja i da istraživanja nisu obuhvatila sve pokazatelje stabilnosti suočavanja. Osnovni cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi situacijsku stabilnost suočavanja provjerom stabilnosti faktorske strukture novokonstruiranih skala suočavanja s dobivanjem loše ocjene i interpersonalnim sukobom i provjeriti stupanj povezanosti strategija i obrazaca suočavanja u navedenim stresnim situacijama. U istraživanju su sudjelovale učenice (N=194) i učenici (N=178) od 5. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da se faktorska struktura skala suočavanja mijenja primjenom skale na različite stresne situacije. Korelacije faktorskih bodova i bruto rezultata subskala suočavanja ukazuju na to da najviši stupanj stabilnosti pokazuju burne emocionalne i neprimjerene reakcije i udaljavanje od problema, dok najniži stupanj stabilnosti pokazuje usmjerenost na rješavanje problema. Predložena je i demonstrirana primjena Cohrannovog Kappa koeficijenta za utvrđivanje jedinstvenog koeficijenta stabilnosti obrazaca suočavanja. Analiza obrazaca suočavanja pokazala je da je najstabilniji obrazac suočavanja emocionalna reaktivnost i obrazac potpunog izostanka suočavanja, dok najmanju stabilnost pokazuje obrazac isključive usmjerenosti na rješavanje problema.

stres; suočavanje; školski neuspjeh; interpersonalni sukob

nije evidentirano

engleski

Investigation of the cross-situational stability of coping with academic and interpersonal stressors in elementary school pupils

nije evidentirano

stress; coping; school failure; interpersonal conflict

nije evidentirano

Podaci o prilogu

97-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni znanstveno-stručni skup XV. Dani psihologije u Zadru: sažeci radova

Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

XV dani psihologije u Zadru

predavanje

25.05.2006-27.05.2006

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija