Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika (CROSBI ID 518119)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Leko-Šimić, Mirna ; Horvat, Jasna Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika // Marketinške paradigme za 21. stoljeće / Kesić, Tanja ; Ozretić Došen, Đurđana (ur.). Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 55-71-x

Podaci o odgovornosti

Leko-Šimić, Mirna ; Horvat, Jasna

hrvatski

Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika

Tržišna orijentiranost označava primjenu marketinške koncepcije u poslovanju poduzeća. Istraživanja pokazuju da velikom dijelu poduzeća koja ne uspijevaju na međunarodnom tržištu nedostaje upravo tržišna orijentiranost. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koliko je kod hrvatskih izvoznika zaživjela i primjenjuje se marketinška koncepcija poslovanja, o čemu njena primjena ovisi, te da li i na koji način ona utječe na izvozne performanse poduzeća. Statistička analiza provedena je na slučajnom uzorku od 88 hrvatskih izvoznika. Rezultati su pokazali da tržišna orijentiranost hrvatskih izvoznika pokazuje statistički značajne razlike s obzirom na veličinu i starost poduzeća, ali ne i s obzirom na djelatnost poduzeća. Isto tako, pokazalo se da je tržišna orijentiranost mjerena postojanjem, odnosno nepostojanjem osobe ili odjela za marketing, dinamikom provođenja različitih marketinških aktivnosti na stranom tržištu, koncentracijom izvoza na pojedine grupacije izvoznih tržišta i proaktivnim tržišnim ponašanjem relativno niska, ali da to samo djelomice može objasniti objektivni neuspjeh hrvatskih izvoznika i osobno nezadovoljstvo mangera izvoznim performansama.

međunarodni marketing; tržišna orijentacija; statistička analiza; izvozne performanse

nije evidentirano

engleski

Market Orientation and Export Performance Croatian Exporters

nije evidentirano

international marketing; market orientation; statistical analysis; export performance

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-71-x.

2005.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Marketinške paradigme za 21. stoljeće

Kesić, Tanja ; Ozretić Došen, Đurđana

Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

XIX. Kongres CROMAR-a - "Marketinške paradigme za 21. stoljeće"

predavanje

21.10.2005-22.10.2005

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija