Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina (CROSBI ID 517908)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven
hrvatski
Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina
Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnog dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Pojam "interkulturalnog", podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. U multikulturalnom okružju novu ulogu ima i učitelj, koji nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj sastavni je dio nacionalnog odgojno-obrazovnog sustava, a zbog povijesnih i kulturnih posebnosti primjenjuju se različiti modeli. Koncepcija interkulturalnog odgoja i obrazovanja određena je, u velikoj mjeri, nastavnim sadržajima, modelima, strategijama...- interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji i implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi, gdje obrazovanje na manjinskim jezicima predstavlja njezin sastavni i nezaobilazni dio.
interkulturalni odgoj i obrazovanje ; nacionalne manjine ; interkulturalni kurikulum ; obrazovanje na manjinskim jezicima
nije evidentirano
engleski
Intercultural Curriculum and/or Education in Languages of National Minorities
nije evidentirano
intercultural upbringing and education ; national minorities ; intercultural curriculum ; education in languages of national minorities
nije evidentirano
Podaci o prilogu
63-73-x.
2005.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima
Toldi, Eva
Novi Sad: Pedagoški zavod Vojvodine
Podaci o skupu
Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima
ostalo
22.04.2005-23.04.2005
Novi Sad, Srbija