Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina (CROSBI ID 517908)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Hrvatić, Neven Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina // Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima / Toldi, Eva (ur.). Novi Sad: Pedagoški zavod Vojvodine, 2005. str. 63-73-x

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven

hrvatski

Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina

Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnog dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Pojam "interkulturalnog", podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. U multikulturalnom okružju novu ulogu ima i učitelj, koji nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj sastavni je dio nacionalnog odgojno-obrazovnog sustava, a zbog povijesnih i kulturnih posebnosti primjenjuju se različiti modeli. Koncepcija interkulturalnog odgoja i obrazovanja određena je, u velikoj mjeri, nastavnim sadržajima, modelima, strategijama...- interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji i implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi, gdje obrazovanje na manjinskim jezicima predstavlja njezin sastavni i nezaobilazni dio.

interkulturalni odgoj i obrazovanje ; nacionalne manjine ; interkulturalni kurikulum ; obrazovanje na manjinskim jezicima

nije evidentirano

engleski

Intercultural Curriculum and/or Education in Languages of National Minorities

nije evidentirano

intercultural upbringing and education ; national minorities ; intercultural curriculum ; education in languages of national minorities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

63-73-x.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima

Toldi, Eva

Novi Sad: Pedagoški zavod Vojvodine

Podaci o skupu

Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima

ostalo

22.04.2005-23.04.2005

Novi Sad, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija