Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 251069

Kako zaobići dramskog pisca ili subverzivnost hrvatskog kazališta devedesetih prema suvremenom hrvatskom dramskom piscu kao struci


Nikčević, Sanja
Kako zaobići dramskog pisca ili subverzivnost hrvatskog kazališta devedesetih prema suvremenom hrvatskom dramskom piscu kao struci // Hrvatska dramska književnost i kazalište u svjetlu estetskih i povijesnih mjerila. Krležini dani u Osijeku / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb, Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti HAZU ; Odsjek za povijest hrvatskog kazališta - Zagreb ; HNK u Osijeku ; Filozofski fakultet Osijek, 2003. str. 267-283 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Kako zaobići dramskog pisca ili subverzivnost hrvatskog kazališta devedesetih prema suvremenom hrvatskom dramskom piscu kao struci
(Rejection of Contemporary Croatian Dramatist by Croatian Theatre in Nineties)

Autori
Nikčević, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Hrvatska dramska književnost i kazalište u svjetlu estetskih i povijesnih mjerila. Krležini dani u Osijeku / Hećimović, Branko - Zagreb, Osijek : Zavod za povijest hrvatske književnosti HAZU ; Odsjek za povijest hrvatskog kazališta - Zagreb ; HNK u Osijeku ; Filozofski fakultet Osijek, 2003, 267-283

Skup
Krležini dani u Osijeku 2002.

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 4.11.-7.11.2002

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Hrvatska drama; dramski pisac; kazališni redatelj
(Croatian drama; playwright; theatre director)

Sažetak
Članak opisuje odnos hrvatskog kazališta prema domaćem dramskom piscu od osamdesetih kad je taj odnos bio na najnižim granama jer je igrano najmanje pisaca preko kraja osamdesetih i djelatnosti Mire Gavran i scene Suvremene hrvatske drame u Teatru ITD preko velikog vala traženja domaćeg pisca na tragu evropskih trendova traženja nove europske drame. No, članak pokazuje da je taj val u teatar kao pisce donio različite struke (pisce, glumce, prozne pisce, redatelje) što samo po sebi ne bi bilo loše (i u nekim je ostvarenjima urodilo izvanrednim tekstovima) kada ta teza da svatko može napisati tekst ne bi umjesto otvarala vrata svima koji donose tekstove zapravo zatvarala vrata i marginalizirala upravo profesiju pisca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Sanja Nikčević, (213923)