Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Hibridnost i precrtavanje granica u suvremenom ženskom pismu američkih Indijanaca (CROSBI ID 344351)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Runtić, Sanja Hibridnost i precrtavanje granica u suvremenom ženskom pismu američkih Indijanaca / Grgas, Stipe (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2005

Podaci o odgovornosti

Runtić, Sanja

Grgas, Stipe

hrvatski

Hibridnost i precrtavanje granica u suvremenom ženskom pismu američkih Indijanaca

Premda je posljednjih desetljeća doživjela iznimnu popularnost, književnost američkih Indijanaca još uvijek je relativno nepoznata i neistražena u hrvatskim razmjerima. Kroz romane Cogewea, the Half-Blood: A Depiction of the Great Montana Cattle Range (1927.) Mourning Dove, Ceremony (1977.) i Storyteller (1981.) Leslie Marmon Silko te Love Medicine (1984.) i Tracks (1988.) Louise Erdrich, ova disertacija želi osvijetliti distinktivna poetološka i epistemološka obilježja te književnosti, uključujući i neke novije teorijske dvojbe vezane uz njezinu klasifikaciju i interpretaciju. Osnovno je uporište studije diskurs hibridnosti kao najistaknutija strategija subverzije i anti-imperijalnog prijenosa u navedenim tekstovima. Analiza također prati evoluciju ženske indijanske književne tradicije kroz njezina tri ključna stadija -- narjanije razdoblje, tzv. "indijansku renesansu" i suvremeni postmoderni trend. Dok ranija djela osporavaju Zapadne sustave prikazivanja kroz mimikriju sentimentalnog i western žanra (Cogewea), romana potrage (Ceremony) i tradicije autobiografije (Storyteller), romani Louise Erdrich ne razgrađuju dominantnu konvenciju, već stvaraju dijalog između Zapadne i indijanske ontologije. Uprkos tomu, takva prilagodba hibridnosti u Erdrichinim tekstovima ne priječi njihov politički potencijal. Rabeći heteroglosiju, grotesku, magijski realizam, diskurs ludila i signaturu varalice na tipično postmoderan način, Tracks i Love Medicine otvoreno oživljuju povijesne rane, prkose autoritetu kolonijalne metapripovijesti, razvrgavajući njezina značenja, slike i konstrukte identiteta, te vezu između imperijalizma, kapitalističke etike i povijesne amnezije. Ubrizgavajući usmenu tradiciju i oćut kolektivnosti u Zapadni oblik, Mourning Dove, Silko i Erdrich propituju granice dominantnog diskursa iznutra. Na taj način, asimilacijom u dominantne književne paradigme, one pružaju otpor kulturnoj asimilaciji i nestanku svojih naroda u anglo-američkom svijetu.

hibridnost; postkolonijalna teorija; postmodernizam; Bahtin; Bhabha; Vizenor; Mourning Dove; Leslie Marmon Silko; Louise Erdrich

nije evidentirano

engleski

Hybridity and Border Crossing in Contemporary Native American Female Writing

nije evidentirano

hybridity; border-crossing; postcolonial theory; postmodernism; Bakhtin; Bhabha; Vizenor; Mourning Dove; Leslie Marmon Silko; Louise Erdrich

nije evidentirano

Podaci o izdanju

318

14.12.2005.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija