Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nova evropska drama ili velika obmana : kako je krajem dvadesetog stoljeća potreba za piscem iskorištena da se europskom kazalištu nametne jedan britanski trend nasilja (CROSBI ID 3752)

Autorska knjiga | monografija (stručna)

Nikčević, Sanja Nova evropska drama ili velika obmana : kako je krajem dvadesetog stoljeća potreba za piscem iskorištena da se europskom kazalištu nametne jedan britanski trend nasilja. Zagreb: Meandar Media, 2005

Podaci o odgovornosti

Nikčević, Sanja

hrvatski

Nova evropska drama ili velika obmana : kako je krajem dvadesetog stoljeća potreba za piscem iskorištena da se europskom kazalištu nametne jedan britanski trend nasilja

Knjiga govori o utjecaju suvremenog britanskog trenda (takozvani novi brutalizam, drama krvi i sperme ili in-yer-face theatre ili drama koja udara u lice, s najznačajnijim predstavnicima Sarah Kane i Markom Ravenhillom) na evropsko kazalište. Najnoviji europski trend – drame pune eksplicitnog nasilja i vulgarnog jezika su krajem dvadesetoga stoljeća preplavile Europu i izazvale reakcije na granici histerije – kako protivnika koji su tvrdili da se radi o djelima bez ikakve umjetničke vrijednosti koja samo šokiraju nasiljem tako i pobornika koji su tvrdili da je to jedini mogući "izraz osjećaja epohe" i vrhunska umjetnost. Izrazito zanimljivo i čitko pisana u maniri romana detekcije, knjiga vodi čitatelja od početka uspona britanskog trenda nasilja i njegova prijelaza u Europu pod nazivom "nove europske drame" do zamiranja trenda. Knjiga je provokativna jer za neke stvari i po prvi puta ukazuje na centre moći u europskom kazalištu i mehanizme utjecaja i nametanja određenog trenda ili osobe kao "vrhunske vrijednosti", temeljene uglavnom na demagogijama i napadima. Knjiga je aktualna jer trend, iako na izmaku u zemljama koje su ga započele, još uvijek ima svoje odjeke na našim scenama. Knjiga je plod autoričina dugogodišnjeg praćenja europskog kazališta i studioznog istraživanja i zato će ostati kao analitički trag za buduća istraživanja tog doba.

europska drama i kazalište; engleska drama; nasilje; kazališne teme i motivi; Sarah Kane; Mark

nije evidentirano

engleski

New European Drama or Big Deception : how the late twentieth century the need for writers used to impose the European theater a British trend of violence

nije evidentirano

European drama and theatre; English drama; violence; theatre topics and motives; Sarah Kane; Mark

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Meandar Media

2005.

953-206-179-7

166

Biblioteka Intermedia; knj. 16

objavljeno

Povezanost rada

Filologija