Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 250034

Lebdeći Zagreb express


Dujmović, Nenad; Lakušić, Stjepan; Marušić, Ante; Mikić, Vesna; Mlinarić, Tomislav; Neidhardt, Velimir; Radić, Jure; Šimunović, Božo
Lebdeći Zagreb express // Prometna problematika grada Zagreba. Zbornik radova / Josip, Božičević (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, 2006. str. 59-73 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Lebdeći Zagreb express
(Levitation Zagreb Express)

Autori
Dujmović, Nenad ; Lakušić, Stjepan ; Marušić, Ante ; Mikić, Vesna ; Mlinarić, Tomislav ; Neidhardt, Velimir ; Radić, Jure ; Šimunović, Božo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Prometna problematika grada Zagreba. Zbornik radova / Josip, Božičević - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, 2006, 59-73

Skup
Prometna problematika grada Zagreba

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.6.-13.6.2006

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Gradski i prigradski promet; magnetna lebdeća vozila (maglev); željeznički kolodvor; autobusni kolodvor; terminal; zračna luka; buka
(Urban and suburban traffic; magnetically levitated vehicles (maglev); railway station; bus station; terminal; airport; noise)

Sažetak
Stvaranje suvremene kvalitetne i funkcionalne urbane aglomeracije Zagreba ukazuje na potrebe integriranja vitalnih terminalnih točaka Zagreba. Predlaže se prometna integracija zračne luke Pleso i satelitskog grada Velike Gorice (kao petog grada po veličini u Hrvatskoj) s glavnim željezničkim i autobusnim terminalima u središtu urbanog tkiva metropole. Sve svjetske metropole razvijenog svijeta oslanjaju se na pružna vozila za povezivanje zračne luke s centrom grada. U zagrebačkom slučaju, naslov lebdeći prvenstveno se odnosi na sustav nadzemnih trasa, dakle konstrukcija na stupovima, koje se mogu realizirati i kao magnetna lebdeća vozila. Pri tome treba napomenuti da bi lebdeći Zagreb Express mogao ići u strogom centru Grada Zagreba podzemnim tunelom (poput metroa). Na taj način bi bila prihvatljiva veza s primjerice Trgom bana Josipa Jelačića. Javni masovni i efikasni putnički promet u metropolama i policentričnim metropolama definitivno se oslanja na primjenu pružnih vozila. Nove tehnologije nošenja i vođenja vozila magnetnim poljem, prugom bez mehaničkog dodira kao i pogon linearnim elektromotorom, daju izrazite prometne prednosti magnetnim lebdećim vozilima (MAGLEV - Magnetically Levitated) prema konvencionalnim pružnim tračničkim vozilima (gradska željeznica, tramvaj, lagana željeznica, metro). U ovom je radu prikazana jedna moguća inačica takvog promišljanja i to, za početak samo na jednoj liniji, od satelitskog grada Velike Gorice i Zračne luke Pleso do središta Grada Zagreba. Naravno da ona nudi ekstenziju na više linija, čime bi obuhvatila sve glavne tokove i totalno promijenila život u gradu. Životna zbilja će nas u jednom trenutku zasigurno potaknuti i ohrabriti za ovakve iskorake koji imaju futuristički predznak, a u gradovima s problematikom sličnoj zagrebačkoj su već odavna realnost. Bit će za grad i njegove stanovnike dobro ako taj trenutak zasine što prije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika, Građevinarstvo, Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0082219
0082221
0120060

Ustanove
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Arhitektonski fakultet, Zagreb,
Građevinski fakultet, Zagreb,
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb