Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izvršne funkcije i rani kognitivni razvoj kod djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga (CROSBI ID 517353)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šimleša, Sanja ; Ivšac, Jasmina ; Brozović, Blaženka ; Ljubešić, Marta Izvršne funkcije i rani kognitivni razvoj kod djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga // XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts / Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2005. str. 92-92

Podaci o odgovornosti

Šimleša, Sanja ; Ivšac, Jasmina ; Brozović, Blaženka ; Ljubešić, Marta

hrvatski

Izvršne funkcije i rani kognitivni razvoj kod djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga

Premda različiti autori različito definiraju pojam izvršnih funkcija, svi se slažu da su to vještine potrebne za svrhovitu, cilju usmjerenu aktivnost. Procesi koji su obuhvaćeni tim nazivom su sposobnost planiranja, anticipacije cilja, zadržavanja cilja u aktivnoj memoriji, započinjanje aktivnosti, nadgledanje aktivnosti, inhibicija odgovora… Jedan od zadataka koji je moguće primijeniti još u ranom razvoju, odnosno u trenutku kada dijete počinje shvaćati pojam stalnosti predmeta (od osmoga mjeseca života), a koji se u novije vrijeme smješta u kontekst izvršnih funkcija, je A-ne-B zadatak. Kao rezultat višegodišnje primjene A-ne-B zadatka na djeci urednoga razvoja, ali i na djeci s pre/perinatalnim čimbenicima rizika, uočeno je da djeca s perinatalnim čimbenicima rizika kasnije počinju sudjelovati u primjeni A-ne-B zadatka, odnosno postižu niže rezultate od svojih vršnjaka. Kod iste skupine djece utvrđeno je kašnjenje kako u kognitivnom, tako i u komunikaciji, te u jezičnome razvoju. Skupina djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga (n=9), te skupina djece bez neurorazvojnih čimbenika rizika (n=10), u dobi od 12 mjeseci, je ispitana kroz parametre kognitivnoga (Bayley ljestvice dječjeg razvoja), komunikacijskoga (združena pažnja) i jezičnoga razvoja (Komunikacijske razvojne ljestvice), te je ispitan segment izvršnih funkcija (radna memorija) u obliku A-ne-B zadatka. Također se pokušalo utvrditi ima li A – ne B zadatak važnu ulogu u određenju kvalitete i tempa kognitivnog i jezičnoga razvoja. Rezultati pokazuju da se skupina djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga statistički značajno razlikuje od djece urednog razvoja i to po kognitivnim, ranim jezičnim parametrima, te po segmentu izvršnih funkcija (radne memorije) i združene pažnje. Također se primjećuje da su rezultati jako heterogeni, te da rezultat pojedinog djeteta na A-ne-B zadatku nije nužno usklađen s kognitivnim i jezičnim parametrima.

izvršne funkcije; kognitivni razvoj; djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga

nije evidentirano

engleski

Executive functions and early cognitive development in children with pre/perinatal brain lesions

nije evidentirano

executive functions; cognitive development; children with pre/perinatal brain lesions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

92-92.

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

953-175-241-9

Podaci o skupu

Dani Ramira i Zorana Bujasa (17 ; 2005)

predavanje

01.01.2005-01.01.2005

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Demografija