Utjecaj komunikacijskih mreža na položaj tvrtke u prijevoznom sustavu (CROSBI ID 123405)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čišić, Dragan ; Baričević, Hrvoje ; Dundović, Čedomir
hrvatski
Utjecaj komunikacijskih mreža na položaj tvrtke u prijevoznom sustavu
Sustavni pristup određivanju arhitekture poslovnih modela najčešće se temelji na raščlambi sustava na manje cjeline, proučavanjem funkcijskih sveza između pojedinih dijelova i na kraju ponovnim sastavljanjem sustava. Izbor modela sustava integracije logističkog prijevoznog vrijednosnog lanca, temelji se na velikom broju (m) različitih tipova tvrtki koje se pojavljuju kao njegovi funkcijski dijelovi. Samo na jednom zemljopisnom području postoji više(n) različitih tvrtki istoga tipa, pa se sustav može predočiti kao ˝mn- mn˝ funkcijska sveza. Ova funkcijska sveza nameće model koji neki autori nazivaju elektroničkom zajednicom, no uslijed jednakih karakteristika nazvat ćemo je virtualnom supraorganizacijom.Digitalna ekonomija i Internet mijenjaju komunikacijski model u model ˝m-n˝ budući da m tvrtki pruža sadržaje na Internet mediju pružajući drugim tvrtkama mogućnost pruzimanja podataka. Pristup određivanja utjecaja komunkacijskih mreža na logistiku prijevoza roba uzima u obzir činjenicu da je sustav kompleksan, te da ga analizira kao cjelinu, unatoč većoj složenosti.Komunikacijske sveze unutar sustava definiraju položaj svake tvrtke u cijelom sustavu i predstavljaju osnovni čimbenik sposobnosti preživljavanj tvrtke.U radu se definiraju parametri kojima je moguće odrediti utjecaj pojedine tvrtke u logističkom transportnom lancu.Posebno se definiraju konglomerati dviju ili triju osnovnih tvrtki s ciljem određivanja utjecaja položaja tvrtke u komunikacijskoj logističkoj mreži.
prijevozni sustav; vanjska integracija; interakcije; elektronički promet; distribucija električnom energijom; promjene u tehnologiji
nije evidentirano
engleski
Influence of cummunication networks of freight transportation
nije evidentirano
freight transportation; external integration; interaction; electronic trade; power distribution; changes in tehnology
nije evidentirano