Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Trgovinsko poslovanje (CROSBI ID 742613)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Segetlija, Zdenko Trgovinsko poslovanje. Osijek, 2006. 503..

Podaci o odgovornosti

Segetlija, Zdenko

hrvatski

Trgovinsko poslovanje

Knjiga se sastoji od sedam povezanih dijelova. Ona je zamišljena ne samo kao udžbenik, nego i kao znanstvena knjiga. U prvome dijelu obrađena su uvodna razmatranja, i to: uvod, cilj zadatak i metodološke postavke rada, sadržaj knjige, kratki pregled razvoja znanosti o trgovinskom poslovanju i porast važnosti unutarnje trgovine u suvremenim uvjetima poslovanja. Ova uvodna građa, dakle, objašnjava značaj istraživanja trgovine i trgovinskoga poslovanja i metodički pristup obradi i istraživanju odabrane problematike. Drugi se dio knjige odnosi na trgovinu, trgovinske funkcije i trgovinske institucije. Dakle, u njemu se analiziraju teorijski okviri unutar kojih se odvija trgovinsko poslovanje te se najprije obrađuju i analiziraju temeljni pojmovi: razmjena, distribucija i trgovina. Potom se analiziraju zadaće, značenje i funkcije trgovine kao gospodarske djelatnosti. Posebna se pažnja posvećuje marketingu trgovine. Nakon toga se definiraju i analiziraju trgovinske institucije - nositelji trgovinske djelatnosti, njihove poslovne jedinice i sl., te posebne institucije tržišnoga gospodarstva. Na kraju ovoga poglavlja problematizira se razvoj i stanje trgovine na malo u Republici Hrvatskoj. Treći se dio knjige odnosi na problematiku trgovinskoga poslovanja, posebno na njegovo marketinško područje. Nakon što su se definirali i analizirali elementi radnih procesa (ljudski potencijali i sredstva) i ekonomika poslovanja te utvrdile posebnosti trgovinskih radnih procesa i učinaka, analizira se organizacija poslovanja trgovinskih institucija i trgovinski poslovni proces. Osobita se pažnja poklanja razvoju koncepcije upravljanja procesima i razradi tipičnih poslovnih procesa u trgovinskome poslovanju (tzv. robnih procesa): nabave, skladištenja i rukovanja robom i prodaje. Četvrti se dio knjige odnosi na strategiju i menadžment trgovinskoga poduzeća, osobito na suvremene koncepcije u menadžmentu i marketingu trgovinskoga poduzeća. Tu se obrađuju pojmovna određenja strategije i menadžmenta, proces planiranja trgovinskoga poduzeća, marketinški splet, pravci razvoja menadžmenta trgovine i internacionalizacija i globalizacija poslovanja trgovinskih poslovnih subjekata. Posebna se pozornost pridaje ulozi poslovnih informacijskih sustava i inovativnim oblicima menadžmenta. U petome dijelu knjige obrađuju se marketinška područja i varijable trgovinskog poduzeća: marketinško istraživanje, lokacija, asortiman robe i usluga, cijene i kalkulativne metode, promotivne aktivnosti, metode prodaje i način posluživanja kupaca, te veličina prodavaonice i idejni plan (lay – out). U šestome dijelu knjige daju se tipični oblici trgovinskih poslovnih jedinica, trgovinskih poduzeća i oblika suradnje trgovinskih poduzeća, te trgovinskih i drugih poduzeća, dok je u sedmom dijelu napravljana sinteza. U teorijskom pristupu (šesti dio) ukazuje se na rast i razvoj trgovine i koncentraciju, a potom se analiziraju dosadašnje koncepcije za objašnjenje razvoja maloprodajnih poslovnih jedinica i daju nova objašnjenja. Na osnovi analize temeljnih pojmova iz trgovinskoga poslovanja, analize trgovinskih poslovnih procesa i učinaka te analize marketinga i menadžmenta trgovinskoga poduzeća (i svih marketinških područja i varijabli) i teorijskih polazišta oblikovanja maloprodajnih poslovnih jedinica, stvorena je osnovica za postavljanje hipoteze za novo objašnjenje razvoja maloprodajnih poslovnih jedinica na temelju sve boljeg svladavanja nedovoljne tržišne transparentnosti (izvršavanjem informacijskih trgovinskih funkcija), na temelju razvoja trgovinskih funkcija fizičke distribucije i logističkih aspekata u oblikovanju maloprodajnih poslovnih jedinica, na temelju razvoja informacijskih sustava zbog shvaćanja sve veće važnosti informacije kao čimbenika radnoga procesa te na temelju ulaganja marketinških instrumenata, uvjetovanog i omogućenog, prije svega, razvojem novih informatičkih tehnologija i procesa globalizacije. Obrada odabranih oblika maloprodajnih i veletrgovinskih poslovnih jedinica, odnosno poduzeća i oblika njihove suradnje, predstavlja svojevrsnu prethodnu provjeru postavljene hipoteze, jer se iznose uspješni oblici (i primjeri). Odnose se na tipične oblike maloprodajnih poslovnih jedinica, tipične oblike veletrgovinskih poslovnih jedinica, tipične oblike trgovinskih poduzeća i tipične oblike suradnje u kanalima distribucije. Dakle, u ovoj su se knjizi nastojali rasvijetliti posebnosti poslovanja (osobito marketinga) trgovinskoga poduzeća. Nadalje, problematizirano je široko područje izbora, odnosno oblikovanja i vođenja trgovinskih poslovnih jedinica. Da bi se shvatili ti problemi, bilo je potrebno analiziranje trgovinskih funkcija, trgovinskih radnih procesa, upravljanja trgovinskim poduzećem i ulaganja marketinških instrumenata trgovinskoga poduzeća. Razradom te pretpostavke pokušalo se doprinijeti u znanstvenom uobličavanju shvaćanja trgovinskog poslovanja, općenito, i, posebno, strategijskog menadžmenta i marketinga trgovinskog poduzeća.

trgovina; trgovinske funkcije; trgovinske institucije; Republika Hrvatska; trgovinski poslovni procesi; menadžment; strategija; merketinški splet; marketinško istraživanje u trgovini; trgovinska poslovna jedinica; vertikalni marketing

nije evidentirano

engleski

Commercial Transactions

nije evidentirano

commerce; trade functions; trade institutions; Republic of Croatia; trade business processes; management; strategy; marketing mix; marketing research in the trade; trade business unit; vertical marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Osijek:

503

2006.

nije evidentirano

objavljeno

953-253-005-3

Povezanost rada

Ekonomija