Ispitivanje stereotipa fizičke privlačnosti "što je lijepo to je i dobro" u okviru pet-faktorske teorije ličnosti (CROSBI ID 344147)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ćurković, Katarina
Franc, Renata
hrvatski
Ispitivanje stereotipa fizičke privlačnosti "što je lijepo to je i dobro" u okviru pet-faktorske teorije ličnosti
Istraživanja u području socijalne psihologije većinom potvrđuju stereotip fizičke privlačnosti - "što je lijepo to je i dobro". Efekt privlačnosti pokazao se značajnim u različitim situacijama pri čemu se fizički privlačni pojedinci procjenjuju pozitivnije na različitim osobinama od fizički neprivlačnih osoba. Cilj ovoga rada bio je provjeriti stereotip fizičke privlačnosti te ispitati sadržaj tog stereotipa u okviru pet-faktorske teorije ličnosti. Zanimalo nas je postoje li razlike u procjeni osoba različitog stupnja privlačnosti i spola na pet osnovnih dimenzija ličnosti: ekstraverziji/introverziji, ugodnosti, emocionalnoj stabilnosti, savjesnosti i otvorenosti. U istraživanju je sudjelovalo 106 studentica čiji je zadatak bio procijeniti osobine ličnosti nepoznatih osoba sa fotografija. Rezultati istraživanja nisu potvrdili stereotip fizičke privlačnosti. Sudionice su percipirale osobe prosječne privlačnosti najekstravertiranijima, emocionalno najstabilnijima, najugodnijima i najotvorenijima za razliku od neprivlačnih osoba koje su percipirane najniže na tim dimenzijama. Pri provjeri utjecaja spola osoba sa fotografija na procjene osobina ličnosti, rezultati su pokazali kako sudionice procjenjuju žene emocionalno stabilnijima i otvorenijima od muškaraca, a muškarce savjesnijima i ekstravertiranijima od žena.
stereotip; fizička privlačnost; socijalna percepcija;
nije evidentirano
engleski
Stereotype "what is beautiful is good" in the context of the Big Five
nije evidentirano
stereotype; physical attractiveness; social perception
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58
13.04.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb