Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Su-konstrkcija kurikuluma i teorije (ranog odgoja) obrazovanja (CROSBI ID 123151)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Miljak, Arjana Su-konstrkcija kurikuluma i teorije (ranog odgoja) obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 2. (2005), 2.; 235-250-x

Podaci o odgovornosti

Miljak, Arjana

hrvatski

Su-konstrkcija kurikuluma i teorije (ranog odgoja) obrazovanja

Neuspjeh reformi u svijetu, devedesetih godina, konstatirala su brojna istraživanja. Većina autora ističe (samo) jedan primjer relativno uspješne reforme u Chicagu, i to kao nevladin projekt, na velikom broju ustanova i u trajanju 8 do 10 godina. Njihova teorija o onome što će mijenjati kao i kurikulum, nisu bili unaprijed određeni nego su se izgrađivali (ili su konstruirali) tijekom rada u praksi. Autori ovog projekta izvode naputak : prvo stvorite unutarnju i vanjsku infrastrukturu za kvalitetno odvijanje odgojno-obrazovnog procesa i za kvalitetnu i primjerenu organizaciju ustanove, a potom (evaluiraj) kontroliraj! U zbilji je obično suprotno. U Engleskoj, kao izrazito centraliziranom sustavu odgoja i obrazovanja, u kojem sve dolazi iz vrha vlasti od kurikuluma do zakona, inspekcije, kontrole, i dr. ništa se značajno nije postiglo u svezi s bitnim ciljem - povećanjem uspjeha svih učenika. Ustanove uviđaju kako vanjski zahvati nemaju djelovanje na njihovu praksu niti na rezultate koje postižu njihovi učenici. Zato se individualno usmjeravaju na traženje rješenja koje će izravno djelovati na povećanje uspjeha svih njihovih učenika. U državama u kojima nema centraliziranog upravljanja - promjenama u sustavu pružaju se različite mogućnosti, najčešće u obliku velikog izbora projekata reformi čak i mogućnosti prilagodbe projekta svakoj ustanovi ponaosob. Istražujući proces implementacije zaključuje se kako je to uvijek jedan proces su – konstrukcije podrazumijevajući pod tim proces zajedničke izgradnje teorije (o promjenama) i kurikuluma, koji se stvara i razvija u interakciji s realnim ljudima, realnim problemima u konkretnom socijalnom kontekstu. I u potpunoj suprotnosti s uobičajenim stajalištem, dokazuje se, kako škole više utječu na mijenjaju reforme (teorije) nego što reforme mijenjaju škole. U ranom odgoju u razvijenijim zemljama posebice u Reggio vrtićima u Italiji, Novom Zelandu, i dr. upravo polaze od ovih postavki koje smo istaknuli. Oni drže kako se ne samo kurikulum nego i teorija o odgoju i obrazovanju su konstruira u odgojnoj praksi. Zato u ovim ustanovama nema gotovog, određenog kurikuluma nego se i on zajednički izgrađuje – su konstruira iz godine u godinu kako se njihova teorija i praksa razvija o čemu svjedoče brojna istraživanja i studije s ovog područja.

kurikulum; nacionalni kurikulum; implementacija; reforma; centralizirane reforme; su-konstrukcija; evaluacija; skaliranje; autentično unapređenje škola; proiciranje transfer produkta

nije evidentirano

engleski

Co-construction of curriculum and theories of (early) education

nije evidentirano

curriculum; national curriculum; implementation; reform; centralized reforms; co-construction; evaluation; scaling; authentic school improvement; projection of transfer product

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2. (2.)

2005.

235-250-x

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija