Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja (CROSBI ID 123016)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Hrvatić, Neven ; Piršl, Elvi Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja // Pedagogijska istraživanja, 2. (2005), 2.; 251-266-x

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven ; Piršl, Elvi

hrvatski

Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja

Iako je danas polažaj učitelja u suvremenoj školi temeljno drugačiji nego u ranijim razdobljima, neka od dominantnih područja primjene novog načina izobrazbe - ali i osposobljavanja i stručnog usavršavanja učitelja - zajedničke su bez obzira na specifičnosti obrazovnih politika, a to su: povijesni i tradicionalni razvoj izobrazbe učiteljstva, kulturne i političke perspektive poučavanja i učenja, stupanj profesionalne autonomije te kurikularne promjene. Također, postoje opće smjernice za izradu koncepcije i strukture kurikuluma izobrazbe učitelja koje se mogu odrediti prema različitim pristupima: uzastopni/sukcesivni model, usporedni model i integrirani model. Temeljne odrednice kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja rezultat su suodnosa teorijskog prisupa (znanja) i potrebnih nastavnih umijeća. Budući da promjene u sustavu izobrazbe učitelja proizlaze iz potrebe profesionalizacije obrazovanja kao značajnog faktora razvoja, obrazovanju učitelja potrebno je prilaziti kao cjelovitom, otvorenom, dinamičnom i trajanom procesu. Pitanje interkulturalne kompetencije postaje sve važnije tijekom posljednjih godina pojavom globalizacije i svjetskih kontakata ne samo među velikim kompanijama, organizacijama i pojedincima, koji se ne mogu zamisliti bez uspješne komunikacije, već posebno u okviru odgojno-obrazovnog sustava. Razvijanje interkulturalne kompetencije dugotrajan je i cjeloživotan proces. U tom odgojno-obrazovnom procesu posebnu ulogu ima škola, odnosno učitelji. Govoreći o projekciji učitelja s interkulturalnim osobinama u radu se objašnjava važnost kognitivne, emocionalne i ponašajne dimenzije tako obrazovane osobe. Uloga učitelja trebala bi biti u osposobljavanju učenika za komunikaciju i prihvaćanje ljudi koji su različiti od njega, kako bi se osjećao dostojnim i ravnopravnim članom zajednice kojoj pripada. Ovaj cilj se može ostvariti kvalitetnim pedagoško-psihološkim, didaktičkim i stručnim obrazovanjem koje će učitelju omogućiti što bolju fleksibilnost, kreativnost ali i prilagodbu u složenim i zahtjevnim odgojno-obrazovnim situacijama.

pedagoška izobrazba učitelja; škola; učitelj; interkulturalna kompetencija; kurikulum

nije evidentirano

engleski

Curriculum of pedagogical training and intercultural competence3 of teachers

nije evidentirano

pedagogical teacher training; school; teacher; intercultural competence; curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2. (2.)

2005.

251-266-x

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija