Za promjenu razredno-predmetnog sustava (CROSBI ID 122857)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Arbunić, Antun
hrvatski
Za promjenu razredno-predmetnog sustava
Rad u biti predstavlja nastavak rada Izazov pedagogiji 21. stoljeća, iznesenog na Međunarodnom znanstvenom skupu Didaktični in metodični vidiki nadaljnega razvoja izobraževanja u Mariboru 2000., te s njim tvori logičnu cjelinu. Osnovne zamjerke postojećem razredno-predmetnom sustavu intencijalnog odgoja i obrazovanja autor sažima u tri točke - (1) okoštalost školskog razredno-predmetnog sustava obrazovanja koji ne omogućava jasan pregled uspješnosti polaznika u pojedinim odgojno-obrazovnim područjima te definiranjem uspješnosti kao "prosječnosti u uspjehu" na različitim segmenata odgoja a prije svega obrazovanja ; (2) praktična neprohodnost unutar sustava za sve koji u ma kom pogledu nisu "prosječni" te im pretjerano "birokratiziranje i normiranje" onemogućava osobni izbor tempa, dinamike i sadržaja odgoja i obrazovanja ; (3) a u svezi s prethodnim, unificiranost sustava vrednovanja za sva područja odgojno-obrazovnog rada. U daljnjem dijelu rada iznose se sasvim konkretni prijedlozi za promjenu razredno-predmetnog sustava: redefiniranje i reorganizacija sustava predmeta ; redefiniranje sustava valorizacije uspješnosti, reorganizacija nastave, redefiniranje plana i programa te pitanja nove pedagoške dokumentacije zasnovane na takvom redefiniranom i reorganiziranom sustavu odgoja i obrazovanja.
osnovna škola; razredno-predmetni sustav; »;; programska nastava«;; .
nije evidentirano
engleski
For a Change of the Class-Subject System
nije evidentirano
primary school; class-subject sistem of education; model of »;; programme teaching«;; .
nije evidentirano