Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Metodičke funkcije kompjutorskih igara u nastavi gramatike i pravopisa hrvatskoga književnoga jezika (CROSBI ID 344014)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Pavličević-Franić, Dunja Metodičke funkcije kompjutorskih igara u nastavi gramatike i pravopisa hrvatskoga književnoga jezika / Težak, Stjepko (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 1991

Podaci o odgovornosti

Pavličević-Franić, Dunja

Težak, Stjepko

hrvatski

Metodičke funkcije kompjutorskih igara u nastavi gramatike i pravopisa hrvatskoga književnoga jezika

Učenje i poučavanje hrvatskoga jezika uz pomoć računala, kao suvremenoga tehničkoga medija, zasigurno omogućuje dinamiziranje i racionalizaciju nastavnoga procesa (veća količina informacija u kraćemu vremenu). CALL programi (computer assisted language learning) znače višesmjernu komunikaciju sa strojem koja uključuje zvuk, tekst, visokorazlučnu sliku, animaciju, nelinearnu navigaciju, uz visoku adaptibilnost i dodatnu umjetnu inteligenciju. No, ne prilagodi li se takav način rada svim lingvometodičkim i pedagoško-psihološkim zahtjevima nastavnoga procesa, bez obzira na svoje nesumljive tehnološke i funkcionalne prednosti, neće rezultirati uspješnim i svrhovitim usvajanjem hrvatskoga jezika. Nastava uz pomoć računala učenicima je zanimljiva i motivirajuća jer je drukčija od svakodnevnih načina poučavanja, no valja lučiti puki prijenos informacija elektroničkim putem od metodički oblikovanoga i primjerenoga nastavnoga procesa. Računalo opravdava svoju prisutnost u nastavi jezika i s gledišta tehnologije obrazovanja i s lingvodidaktičkoga aspekta jedino kao dopuna dosadašnjim načinima prenošenja znanja. Ne valja predimenzionirati njihovu važnost u nastavi jer postoji opasnost da postanu sami sebi svrhom i negacija svih brojnih pozitivnih karakteristika. Ideja interaktivne multimedijalnosti provjerena je u praksi uz pomoć pet računalnih obrazovnih programa u kojima su za kompjutorsku prezentaciju, u obliku didaktičkih računalnih igara, odabrani pojedini gramatičko-pravopisni sadržaji (refleks jata, fonemi č i ć, kratice, glagolska vremena, rečenično ustrojstvo). Na temelju istraživanja te rezultata eksperimentalne i kontrolne skupine učenika, izrađena je vrijednosna ljestvica funkcionalnih mogućnosti kompjutora u nastavi jezika, te su utvrđene pretpostavke metodičke svrsishodnosti nastave jezika uz pomoć računala.

kompjutorske igre; obrazovna tehnologija; nastava hrvatskoga jezika; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Metodičke funkcije kompjutorskih igara u nastavi gramatike i pravopisa hrvatskoga književnoga jezika

nije evidentirano

computer games; educational technology; Croatian language teaching; elemntary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

265

04.06.1991.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija