Metodičke funkcije kompjutorskih igara u nastavi gramatike i pravopisa hrvatskoga književnoga jezika (CROSBI ID 344014)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Pavličević-Franić, Dunja
Težak, Stjepko
hrvatski
Metodičke funkcije kompjutorskih igara u nastavi gramatike i pravopisa hrvatskoga književnoga jezika
Učenje i poučavanje hrvatskoga jezika uz pomoć računala, kao suvremenoga tehničkoga medija, zasigurno omogućuje dinamiziranje i racionalizaciju nastavnoga procesa (veća količina informacija u kraćemu vremenu). CALL programi (computer assisted language learning) znače višesmjernu komunikaciju sa strojem koja uključuje zvuk, tekst, visokorazlučnu sliku, animaciju, nelinearnu navigaciju, uz visoku adaptibilnost i dodatnu umjetnu inteligenciju. No, ne prilagodi li se takav način rada svim lingvometodičkim i pedagoško-psihološkim zahtjevima nastavnoga procesa, bez obzira na svoje nesumljive tehnološke i funkcionalne prednosti, neće rezultirati uspješnim i svrhovitim usvajanjem hrvatskoga jezika. Nastava uz pomoć računala učenicima je zanimljiva i motivirajuća jer je drukčija od svakodnevnih načina poučavanja, no valja lučiti puki prijenos informacija elektroničkim putem od metodički oblikovanoga i primjerenoga nastavnoga procesa. Računalo opravdava svoju prisutnost u nastavi jezika i s gledišta tehnologije obrazovanja i s lingvodidaktičkoga aspekta jedino kao dopuna dosadašnjim načinima prenošenja znanja. Ne valja predimenzionirati njihovu važnost u nastavi jer postoji opasnost da postanu sami sebi svrhom i negacija svih brojnih pozitivnih karakteristika. Ideja interaktivne multimedijalnosti provjerena je u praksi uz pomoć pet računalnih obrazovnih programa u kojima su za kompjutorsku prezentaciju, u obliku didaktičkih računalnih igara, odabrani pojedini gramatičko-pravopisni sadržaji (refleks jata, fonemi č i ć, kratice, glagolska vremena, rečenično ustrojstvo). Na temelju istraživanja te rezultata eksperimentalne i kontrolne skupine učenika, izrađena je vrijednosna ljestvica funkcionalnih mogućnosti kompjutora u nastavi jezika, te su utvrđene pretpostavke metodičke svrsishodnosti nastave jezika uz pomoć računala.
kompjutorske igre; obrazovna tehnologija; nastava hrvatskoga jezika; osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Metodičke funkcije kompjutorskih igara u nastavi gramatike i pravopisa hrvatskoga književnoga jezika
nije evidentirano
computer games; educational technology; Croatian language teaching; elemntary school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
265
04.06.1991.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb